Ders Planı / KÜRATÖRLÜK

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere küratörlük mesleğinin tarihsel dönüşümünü sanatsal ve toplumsal dönüşümler çerçevesinde aktarmak; dünya ve Türkiye'deki farklı küratöryel uygulamalar hakkında bilgi vererek öğrencilerin teorik ve pratik bilgilerini artırmaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğinde, küratörlük tanımından başlayarak, küratörlüğün tarihsel gelişim süreci, dünya ve Türkiye'den çeşitli küratöryel pratikler yer alacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin Tanıtımı, Amacı İşleniş Yöntemi, Kavramlar ve Kaynaklar
2Antik Dönem'den Rönesans'a Müzeciliğin Oluşum Süreci
319. Yüzyıl Müzeciliği ve Evrensel Sergiler
4Sergileme Kavramının ve Sanat Sergilerinin Tarihsel Gelişimi
5Küratörlüğün Meslek Olarak Değerlendirilmesi Sanat Kurumları ve Küratöryel Pratiklere Giriş
6Bağımsız Sanat Yapmak Mümkün mü?: Sanat Kurumları, Sanatçı, Küratörler
7Alternatif Sergileme Yönlemleri
8Vize Sınavı
9Sanat Organizasyonlarının Sanat ve İşletme Açısından İncelenmesi I
10Sanat Organizasyonlarının Sanat ve İşletme Açısından İncelenmesi II
11Vaka İncelemesi: İstanbul Bienali’nin Küratöryel Pratikler Çerçevesinde İncelenmesi
12Öğrenci Küratör Buluşmaları: Sergi Gezisi ve Workshop
13Kamusal Sanat Pratikleri ve Bağımsız Sanatçı Girişimleri
14Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

1-Ali ARTUN, Sanat Müzeleri 1, Müze ve Modernlik. İletişim Yayınları, 2006.
2-Ali ARTUN, Sanat Müzeleri 2, Müze ve Eleştirel Düşünce. İletişim Yayınları, 2006.
3-Brian O’DOHERTY, Beyaz Küpün İçinde. Sel Yayınları, 2010.
4-Theodor W. ADORNO, Kültür Endüstrisi ve Kültür Yönetimi. İletişim Yayınları, 2010.
5-Wendy SHAW, Osmanlı Müzeciliği. İletişim Yayınları, 2004.