Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HAVVA MERYEM İMRE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Şule Çivitçi

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Tekstil ve Moda Tasarım eğitimi alan öğrenciler; Modanın temel yapısını ve marka oluşturma yöntemlerini öğretmek. Ürün pazarlama marka ve fiyatlandırma çalışmaları, dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmaları hakkında bilgiler verilecektir. Moda pazarlama yöntemlerini sürdürülebilirlik ve yeni kaynaklar oluşturma konusunda alt yapı sağlamak.
Dersin İçeriği Alana yönelik pazarlama bilgisi vermek için, pazarlamanın tanımı, kapsamı, modern pazarlama anlayışı, pazarlamanın çevre koşulları, pazarlama bilgi sistemi ve endüstriyel pazarlarda görülen satın alma davranışları anlatılır. Pazar bölümleme, hedef pazarın seçimi, mamul kavramı, malların sınıflandırması, mal karması, yeni mal kavramı, yeni mal geliştirme alternatifleri öğretilir. Ürün yaşam eğrisi, ürüne yönelik özellikler, dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım, fiyat, satış arttırıcı çabalar ve uluslararası pazarlama konuları işlenerek öğrenciye moda dünyasındaki pazarlamanın önemi kavratılır.

Haftalık Ders Konuları

1Moda ve tasarımın Pazarlamada yeri ve marka önemi
2Moda, pazarlama ve moda pazarlama kavramları
3Moda pazarlama araştırması, amacı, süreci
4Modanın yayılımı ve Pazarlamadaki yeri ve yöntemleri
5Moda Terminolojisi Moda Türleri, özellikleri tanımları
6Marka ve Moda İlişkisi, Moda Endüstrisi içindeki gelişimi
7Modanın pazarda yaygınlaşma Teorileri
8Ara sınav
9Moda pazarlamada marka kavramı, fonksiyonları, marka yönetimi. Moda ürünü pazarlama yöntemlerine giriş
10Marka başarısını etkileyen faktörler, konumlandırma
11Moda pazarlamada fiyatlandırma ve önemi
12Moda pazarlamada fiyatlandırma kararlarını etkileyen faktörler ve müşteri özelliklerini analiz
13Fiyat belirleme yöntemleri- Markaların moda pazarlama teknikleri Marka hikayeleri
14Proje-Ödev Sunum

Kaynaklar

1-Şule Çivitçi. Moda Pazarlama.Ankara.