Ders Planı / TASARIM VE MARKALAŞMA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Fakültede Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? F
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. CİHAN BAHAR
Dersin Yardımcıları yok

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Uluslararası pazarlarda yer almak isteyen firmaların rekabet ortamına ayak uydurabilmeleri için, sürekli yeni ve özgün fikirler oluşturmaları gerekmektedir. Bu özgün fikirleri markalaştırma / kurumsallaştırmak için izlenmesi gereken süreçleri öğrenmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği -Özgün Fikirlerin korunması -Markalaşmanın başarılı bir girişim sayılabilmesinin için ürün ya da firmaya kişilik kazandırmanın yolları. - Markalaşma Stratejileri.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin işleyiş biçimi ile ilgili bilgilendirme."Tasarım" ın tanımlanması, farklı tasarım tanımları arasında tartışma.
2Tasarım Döngüsü. Tasarım döngüsü basamakları; araştırma, araştırma düzenleme, birincil tasarım geliştirme, tasarımları son haline getirme.
3Tasarım Döngüsü. Tasarım döngüsü basamakları; prototip oluşturma, ısmarlama ve seri imalat, pazarlama ve satış, ürün ve satışların gözden geçirilmesi.
4Moda ve Trend kavramları. Kavramlar arasında karşılıklı inceleme. Trend türleri.
5Trend Tahminleri. Trend tahmini takibi yapılabilecek çevrimiçi / dijital kaynakları inceleme.
6Moda Dünyasının Önemli Markaları
7Moda Dünyasının Önemli Markaları
8Moda ve Marka kavramları. Kavramlar arasında karşılıklı inceleme.
9Marka ve Marka Yaratmak
10Marka ve Marka Yaratmak. Nasıl marka olunur?
11Markanın bileşenleri. Marka kimliği planlama. Marka yaratılırken yapılan yanlışlar ve yapılması gerekenler.
12Marka yaratılırken yapılan yanlışlar ve yapılması gerekenler.
13Marka ve Tasarım. Özel giysiler ve markalar.
14Genel tekrar ve ödev sunumlarının yapılması.

Kaynaklar

1-Öğretim üyesinin sunumu, uygulama ve teoriklere yönelik kaynak sağlanması, ayrıca uygulama materyallerinin dağıtılması