Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HACİ DURAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve kuramları ile araştırma konularını, incelemek; bu kavram, kuram ve konular ışığında eğitimin güncel sorunlarını tartışmak.
Dersin İçeriği Eğitim ve toplum ilişkisine yönelik kuramsal bakış açıları; bir toplumsal kurum olarak okul; eğitim sistemi ve okulun toplumsal-yapısal özellikleri; okulun toplumsal örgütlenmesi, işlevleri ve temel aktörleri; eğitimde otorite örüntüleri; eğitimde fırsat eşitlik/eşitsizlikleri; yaşanılan mekan ve ait olunan toplumsal kategoriler (sınıf, ırk, din, dil, etnisite, toplumsal cinsiyet, vs.) doğrultusunda kimin neyi, nerede, ne kadar öğrendiğine yönelik eşitsizlikler ve bu eşitsizliklerin bireysel ve tolumsal sonuçları; mevcut toplumsal, siyasi ve ekonomik ilişkilerin ve eşitsizliklerin beslenerek yeniden üretilmesinde eğitim sistemi ve okulların rolü.

Haftalık Ders Konuları

1Ders Programı ve Derse Giriş
2Eğitim ve Toplum İlişkisine Kuramsal Bakış
3Bir Toplumsal Kurum Olarak Okul
4Eğitim Sistemi ve Okulun Toplumsal-Yapısal Özellikleri
5Eğitimin Toplumsal İşlevleri
6Okulun Sosyalleşme İşlevi: Toplumsal Rol, Norm ve Değerlerin Aktarımı
7VİZE
8Okullarda Otorite Örüntüleri
9Eğitimde Fırsat Eşitliği/Eşitsizliği
10Okulların Toplumsal Eşitsizliklerin Yeniden Üretimindeki Rolü
11Aile Yaşantısı ve Okul
12Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
13Belgesel Gösterimi ve Tartışma: “Girl Rising”
14Eğitime Yönelik Toplumsal Hareket ve Reformlar

Kaynaklar

1-Apple, Michael W., Stephen J. Ball and Luis Armando Gandin. 2010. The Routledge International Handbook of the Sociology of Education. New York, NY: Routledge.
Ballantine, J.H. and F.M. Hammack (eds.) 2011. The Sociology of Education: A Systematic Analysis. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
Bourdieu, P. and Jean-Claude Passeron. 1977. Reproduction in Education, Society, and Culture. London: Sage Publications.
Durkheim, Emile. 1956. Education and Sociology. New York: The Free Press.