Ders Planı / PROFESSIONAL ENGLISH-I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ÖZLEM KIŞLALI
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ÖZLEM KIŞLALI
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu giriş dersi, öğrencilere kişisel ve mesleki alanda açık, saygılı, özlü, tam ve doğru bir şekilde İngilizce iletişim kurmalarını öğretecektir. Sözlü, yazılı, kişilerarası, teknolojik ve istihdama yönelik iletişim yetkinliği geliştirilecektir. Dinleme becerileri dönem boyunca dahil edilecektir. Bu derste öncelikli hedef, öğrencilerin etkili iletişim kurabilmeleri için eksiksiz bir altyapı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş ve gözden geçirme
2İş bağlantıları, kutlamalar ve takdim, meslekler
3Seyahat İngilizcesi, rezervasyon yapmak, seyahat organizasyonu
4Telefon konuşması yapmak, mesaj bırakmak, ürünler ve hizmetler hakkında soru sormak
5Toplantılarda yer almak, soru sormak ve önerilerde bulunmak, aynı fikirde veya karşıt görüşte olmak
6Talimat vermek, düzenlemeleri anlamak, süreç tanımlamak, alternatif sunmak
7Tren analizi, örnekleri tanımlamak, tahmin yapmak
8Şirketleri tanımlamak, seçenekleri açıklamak, kararları sorgulamak
9Ara sınav
10Teklif hazırlamak, alternatifler sunmak, kararları sorgulamak, nedenleri sunmak
11Satışta müzakere terimleri, teslimat tarihinde anlaşmak, karar vermek
12Teknik bilgi paylaşmak, miktar ve boyutlar, davet, sosyal iletişim
13Soruşturma yapmak, sorgulamalara yanıt vermek
14Şikayetlerle ilgilenmek

Kaynaklar

David Cotton, David Falvey, Simon Kent, Market Leader, Intermediate Business English Course Book, New Edition, Pearson Longman, Harlow, 2009.
David Kerridage, Skills for Business English, Cambridge, NY, 2003.
Ders notları