Ders Planı / MARKETING

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM UZUN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM UZUN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, pazarlama kavramları ve prensiplerine gerek teorik gerekse de pratik anlamda ışık tutmaktır. Müşteri, Tüketici, Rakip ve firma bağlamında etkili pazarlama stratejilerinin hayata geçirlimesi için ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma ve konumlandırma stratejilerinin analiz edilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Dersin içeriği, Pazarlamanın temel kavramları, Müşteri yapısı ve Müşteri İlişkilerinin önemi (CRM) ve Pazarlama ve Pazarlama Karması Bileşenleri Stratejileri üzerine kurulmuştur.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlamaya Giriş: Pazarlama nedir? Ne değildir?
2Pazarlama Kavramları: Satış, Arz,Talep ve Pazarlamanın tarihsel evreleri
3Tüketici İstek, İhtiyaç ve Beklentileri: Değerli Müşteri Kavramı
4Müşteri Değeri oluşturmak, Doğru Müşteri ile doğru ilişkiler kurmak, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
5Büyüme ve Küçülme Stratejileri; Pazar Payı Kavramı
6Pazar Bölümleme, Hedef Pazar, Pazar Konumlandırma
7Rekabetçi Stratejiler: Pazar Lideri, Pazar Takipçisi
8Hizmet Pazarlaması
9Ara Sınav
10Ürün: Tanımı, Sınıflandırmaları ve Ürün Seviyeleri, Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yşam Eğrisi Stratejileri
11Fiyat: Tanımı ve Fiyatlandırma Stratejileri ve Yöntemleri
12Dağıtım: Perakendiciler ve Toptancılar
13Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejileri: Reklam
14Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejileri: Satış Promosyon, Halkla İlişkiler ve Kişisel Satış

Kaynaklar

1-Kotler, Philip & Armstrong Gary (2010). Principles of Marketing,Thirteenth Edition, Pearson Education Inc.

2- Kotler, Philip (2000). Marketing Management, The Millenium Edition,Prentice Hall Inc.

3- Masterson, Rosalind& Pickton David (2004). Marketing an Introduction, Mc Graw Hill.

4.Kotler, Philip&kELLER, Kevin Lane (2009). Marketing Management, 13th Edition, Pearson International Edition