Ders Planı / INTERNATIONAL MARKETING

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. AYTEN NAHİDE KORKMAZ
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. OVAIS VOHRA|Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM UZUN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı uluslararası pazarlama alanında küresel yaklaşım, strateji ve yöntemleri tanıtmak, işletmelerin dışa açılma süreçlerini yapılandırmaya yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Ders içeriği uluslararası pazarlamaya küresel yaklaşımlar, dışa pazarlara açılma stratejileri, piyasa pozisyonu, üretim ve fiyatlama politikaları, dağıtım kanalları ve promosyon stratejileri konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Global Marketing Concepts and approaches
2Market Segmentation
3Target market, Undifferentiated marketing, Differentiated Marketing, Niche Marketing
4Market Positioning, Environmental Factors which affect market
5The reasons of global marketing and Foreign Market Entry
6Indirect and direct export, Export Management Companies, Piggybacking
7Reasons for Overseas Production As Foreign Market Entry, Contract Manufacturing and Assembly. What are the advantages and disadvantages of Contract Manufacturing and Assembly?
8Mid-term
9Licensing, Franchising, advantages and disadvantages of Licensing of Franchising
10Joint Venture and Strategic Alliances and What are the advantages and disadvantages of Joint Venture and Strategic Alliances?
11Product Policies
12Price Policies
13Distribution Channel
14Promotion: Advertising, Public Relations, Sales Promotion, Personal Selling.

Kaynaklar

1-Hans Mühlbacher, Helmut Leihs et al. ed. International Marketing: A Global Perspective. London: Thomson, 2006.
2-Brad Kleindl. International Marketing. London: Thomson, 2005.