Bitirme Projesi Yönergesi

YÖNERGENİN AMAÇ VE KAPSAMI

 

1.      Bu yönerge 4. Sınıf, 7. - 8. Dönemlerinde "ILF411 Bitirme Projesi" dersi alan öğrenciler tarafından hazırlanacak bitirme projelerini kapsamaktadır.

2.      Bitirme Projesinin amacı İletişim Fakültesi öğrencilerinin, eğitim – öğretim programlarında edinmiş oldukları bilgileri,  uygulama ile bağdaştırmaları ve alanlarında deneyim kazanmalarıdır.

3.      Öğrenciler, bölümde almış oldukları kuramsal ve uygulamalı derslerin konuları ile bağlantılı olmak koşuluyla kuramsal ya da uygulamalı çalışma yapabilirler. 

 

GENEL HÜKÜMLER

 

4.      Her öğrenci bölümde görev yapan bir öğretim elemanı danışmanlığında Bitirme Projesini hazırlar.

5.      Öğrenciler, bu yönerge ile belirlenen kurallara ve sorumlu öğretim elemanları tarafından hazırlanan çalışma takvimine uymakla yükümlüdür.

6.      Bitirme Projesi için danışman tarafından hazırlanan çalışma takviminde ve değerlendirmelerde İstanbul Aydın Üniversitesi Akademik Takvimi esas alınır.

7.      Bitirme Projesinin bu yönergeye uygun olarak yürütülmesini ve değerlendirilmesini bölüm başkanı gözetir ve sağlar.

 

 

 

DANIŞMANIN BELİRLENMESİ VE SORUMLULUKLARI

 

8.      Bitirme Projesi dersi kapsamında her öğrenci, proje çalışması süresince kendisine danışmanlık yapacak bir öğretim elemanı ile birlikte çalışır.

9.      Danışmanın belirlenmesinde danışmanın uzmanlık alanı ile bitirme projelerinin konusu arasındaki uygunluk ve ilgili öğretim elemanının öğrenci sayısı ağırlığı dikkate alınır. Bölümde ILF411 Bitirme Projesini alan öğrenci sayısına göre ders, bölümdeki öğretim elemanları arasında dağıtılır.

10.  Öğrencilerin danışmanları, ilgili bölüm kurulunun önerisi ve Dekanlığın onayı ile belirlenir.

11.  Danışman öğretim elemanları, öğrenci çalışmalarını sürekli izler ve yol gösterir, proje raporlarını denetler.

12.  Danışman akademik yıl sonunda tüm bitirme projelerini bölüm başkanına teslim etmekle yükümlüdür.

13.   Danışmanlar, bölüm başkanına karşı sorumludur.

 

BİTİRME PROJELERİNİN HAZIRLANMASI VE ÖĞRENCİLERİN SORUMLULUKLARI

 

14.  Her bölüm dersin program çıktıları doğrultusunda bölüm kurulu tarafından hazırlanan kural ve ilkeler eşliğinde ekte yer alan her bölümün kriterleri doğrultusunda projesini hazırlar.

15.  Öğrencilerin proje önerileri, tüm danışmanlar ve öğrenciler birlikte bölüm başkanının koordinasyonunda değerlendirilir.

16.  Her öğrenci çalışma takviminde belirlenen tarihler içinde en az iki proje raporunu danışmanına teslim etmek zorundadır.

 

PROJELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

 

17.  Her bölüm; dersin program çıktıları doğrultusunda bölüm kurulu tarafından hazırlanan kural ve ilkeler eşliğinde ekte yer alan her bölümün kriterleri doğrultusunda projesini değerlendirir.

18.  Kuramsal çalışmalarda danışman öğretim üyeleri, Turnitin yazılımı üzerinden benzerlik oranı yapmak zorundadır. İntihal oranı %20'nin üzerinde benzerlik oranına sahip olan eserlere düzeltme için ek süre verilecektir. Turnitin yazılımı üzerinden orijinallik raporu alamayan ve düzeltme sürecinden geçmesine rağmen benzerlik oranı kabul edilen sınırın üzerinde olan çalışmalar değerlendirme dışı tutulup başarısız sayılacaktır.

19.  Bitirme Projeleri, bölüm başkanı başkanlığında toplanan, öğretim elemanlarından oluşan en az 3 kişilik bir jüri tarafından, öğrencinin sunumundan sonra değerlendirilir.

20.  Gerekli görülmesi durumunda Bölüm; kurulunun önerisi ve Dekanlık onayı ile Üniversite dışından jüri üyesi belirlenebilir.

21.  Eğitimin örgün yürütülemediği durumlarda (pandemi süreçlerinde) sunumlar tüm değerlendiriciler ve öğrencilerin katılımı ile sanal toplantı ortamlarında (Zoom, Microsoft Teams, Adobe Connect vb) değerlendirilir. Sanal ortamda yapılacak sunumlara öğrenciler sunumları, kamera ve mikrofonları açık şekilde katılırlar.

22.  Bu değerlendirmede jüri projenin konusu ve alanına göre, biçim ve içerik bütünlüğü, özgün yaklaşım, analitik yaklaşım ölçütleri çerçevesinde değerlendirme yapar.

23.  Jüri üyeleri sunum sonunda her bölümün kendi program çıktılarına göre detaylandırdığı ilgili başlıklara göre aşağıda bulunan değerlendirme formunu doldurur ve öğrencinin notunu verir.

  1. Bitirme Projesi Başarı Notu, İstanbul Aydın Üniversitesi Not Değerlendirme Sistemi Yönergesi'ne göre değerlendirilir.
  2. Doğal afet, Pandemi, elverişsiz hava şartları veya öngörülemeyen olumsuz koşullar nedeniyle oluşan gerekli hallerde Bölüm Başkanlığı bitime projesi takviminde değişiklik yapabilir. Takvimde zorunlu hallerde yapılan bu değişiklikler dekanlığa bildirilir ve öğrencilere duyurulur.
  3. Bitirme Projesi Değerlendirme Formu aşağıda belirtildiği gibi uygulanacaktır.

 

Screenshot_3.png


  

 

GAZETECİLİK BİTİRME PROJELERİNİN HAZIRLANMASI VE ÖĞRENCİLERİN SORUMLULUKLARI

BİTİRME PROJELERİNİN HAZIRLANMASI VE ÖĞRENCİLERİN SORUMLULUKLARI

 

1. Gazetecilik bölümü öğrencilerinin 4 yıl boyunca almış oldukları teorik ve pratik eğitim doğrultusunda, öğrenciler akademik bir araştırma yapacak veya bölümün uygulama alanlarına içerik hazırlayacaktır.

 

a) Yazılı Araştırma Projesi: Öğrenciler, gazetecilik, haber, dijital gazetecilik, gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları gibi dört yıl boyunca okudukları konularda bir araştırma konusunu proje danışmanıyla beraber belirlerler. Kuramsal ve eleştirel bakış açısını geliştirmeyi amaçlayan bu projede mutlaka bir araştırma yöntemi kullanılması gerekmektedir.

 

2. ILF 411 Bitirme Projesi dersi, bu dersi veren ilgili öğretim üyelerinin denetiminde ve koordinasyonunda yapılmaktadır. Yazılı Araştırma Projesi kapsamında yapılan çalışmaların final sınav tarihlerinin başlangıcından en az bir hafta önce danışman öğretim üyesine imza karşılığında teslim edilmesi gerekmektedir.

3. Yazılı alanda yapılan tüm proje çalışmalarının ve uygulama alanlarına yapılan çalışmaların basılı olarak teslim edilmeden önce danışman öğretim üyesine dijital ortamda teslim edilmesi gerekmektedir.

4. Danışman öğretim üyeleri, Yazılı Araştırma Projesi için teslim edilen çalışmalar için Turnitin intihal yazılımı üzerinden benzerlik oranı saptaması yapacaklardır; danışmanlar tarafından kabul edilen ve açıklanan sınırın üzerinde benzerlik oranına sahip olan eserlere düzeltme için kısa bir süre verilecektir. Turnitin yazılımı üzerinden orijinallik raporu alamayan ve düzeltme sürecinden geçmesine rağmen benzerlik oranı kabul edilen sınırın üzerinde olan çalışmalar değerlendirme dışı tutulup başarısız sayılacaktır.

5. Araştırma projesini seçen öğrenciler bitirme projelerini 3 kişilik jüri önünde sunarlar. Başarılı olan öğrenciler, danışmanları tarafından "Başarılı" ifadesiyle imzalanan projelerinin ciltlenmiş iki kopyasını Bölüm Başkanlığına teslim ederler. Projelerini teslim etmeyen öğrencilerin mezuniyet işlemleri tamamlanmamış sayılır.

6. Bitirme projeleri en fazla 60 sayfadan oluşan kısa araştırma yazıları olacaktır. Bitirme projelerinde içindekiler, giriş, araştırmanın bölümleri, sonuç, kaynakçadan oluşan bölümler bulunacaktır.

 

b) Uygulama Alanlarına İçerik Hazırlama: Gazetecilik Bölümü'nün uygulama alanları bulunmaktadır. İstanbul Aydın Haber Ajansı, Göz Dergisi, İF Haber Gazetesi bünyesinde öğrenciler 4 yıl boyunca aldıkları teorik eğitimi pratiğe dönüştürmektedir. Buralarda çalışmayı düşünen öğrenciler dönem boyunca danışmanının gözetiminde haber, röportaj, söyleşi vb. türlerde yazılar yazmakla yükümlüdür.

 

7. Uygulama alanlarına yönelik içerik hazırlayacak olan öğrenciler İstanbul Aydın Haber Ajansı çatısı altındaki Göz Dergisi ve İF Haber Gazetesi uygulama alanlarından birini seçerek konu onayını söz konusu birimlerin koordinatörlüğünden alarak çalışmaya başlar.

8. Çalışma tamamlanana kadar sürecin takibi İAHA Koordinatörü ve bölüm başkanı tarafından sürdürülür. Öğrenciler çalışma takviminde belirlenen tarihler içinde son sunuma geçmeden önce fikirlerini ara sunumlarla danışmanlarına sunmak zorundadır.

9. Öğrenci haftalık ya da aylık bilgilendirme görüşmeleriyle çalışmasının denetlenmesini sağlar. Dönem sonunda ortaya konulan çalışmalar başarılı bulunduktan sonra ilgili birimlerce yayına alınır.

 

PROJELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

 

1. Projeler; dersi yürüten öğretim elemanıyla birlikte Bölüm Başkanlığının ilan edeceği en az 3 kişilik jüri tarafından değerlendirilir. Öğrenciler bu usule göre final döneminde jüriye projelerini sunarlar.

 

a. Öğrenciler belirlenen tarihlerde sırasıyla jüri karşısında 15 dakikalık sunumlarını gerçekleştirir. Yapılan sunumda, projenin özeti, yürütülen çalışmanın ayrıntıları tüm hatlarıyla yer almalıdır.

 

b. Örgün veya online eğitimde fark etmeksizin sunumlar sonrasında öğrencilerin olmadığı bir ortamda her bir jüri üyesi, hazırlanan 'değerlendirme formu'na notlarını işler ve tüm notlar toplanarak her bir projeye ortak bir not verilir.

 

2. Öğrenciler 15 dakikalık süreler içerisinde jüri karşısında sunumlarını gerçekleştirir. Yapılan sunumda, projenin motivasyonu, araştırmanın bir özeti, yürütülen çalışmanın teknik ayrıntıları, mümkünse elde edilen sonuçlar ayrıca yer almalıdır.

 

3. Örgün veya online eğitimde fark etmeksizin sunumlar sonrasında öğrencilerin olmadığı bir ortamda her bir jüri üyesi, hazırlanan değerlendirme formuna notlarını işler ve tüm notlar toplanarak her bir projeye ortak bir not verilir.

 

4. Değerlendirme jürisi sunumlar boyunca çalışmanın doğru algılanıp algılanmadığı, yeterli araştırma yapılıp yapılmadığı ve çalışmanın öğrenim çıktıları ile ne oranda desteklendiğine göre değerlendirmelerini yapar.

 

5. Değerlendirmeyi yapan jüri, eseri biçimsel, etik kurallara uygunluk, özgünlük, biçim ve içerik bütünlüğü, özgün yaklaşım ve analitik yaklaşım ölçütleri çerçevesinde çok yönlü olarak değerlendirir.

 

6. Yazılı araştırma projeleri aşağıdaki şekilde değerlendirilir.

 

  • Biçimsel Özellikler: Çalışmanın kapağı, içindekiler, varsa şekiller tablosu, yazı karakteri, yazı büyüklüğü, paragraf, sayfa yapısı (10 puan)
  • İçerik Özellikleri:  Araştırmanın Yöntemi (Yöntemin açıklanması gerekmektedir. Örneklemin neye göre seçildiğinin belirtilmesi gerekmektedir.) (30 Puan)

    Kuramsal araştırma (Her çalışmada mutlaka kuramsal bir arka plan olması  gerekmektedir.) (40 puan)

Kaynakçada elektronik kaynakların yanı sıra mutlaka yazılı kaynaklardan (kitap, rapor, makale…) yararlanılması gerekmektedir.  (20 puan)

 

7. Uygulama alanlarında çalışacak öğrencilerimiz İAHA Koordinatörüne ve Gazetecilik Bölüm Başkanlığına iki haftada bir düzenli rapor sunmak zorundadır. Yaptığı haberlerin uygulama alanlarından birinde yayınlanması gerekmektedir. Bunun amacı öğrenciyi sektöre hazırlamak ve kendisine ait bir çalışma portfolyosunun olmasını sağlamaktır.

Haberler şu şekilde değerlendirilecektir.

Haberin konusu: 20 puan

Haber yazım kurallarına uygunluk: 50 puan

İmla kurallarına uyulması: 30 puan

güncelleme: 13.10.2022 12:26