Kariyer Olanakları

KARİYER OLANAKLARI:

Programdan mezun olacakların 'İstihdam Edilebilecekleri Yerler Ve Piyasanın Bu Mezunlara Olan Talebi' aşağıdaki şekilde özetlenebilmektedir:

 

Dijital Oyun Sektöründe: Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet ve yazılım temelli yaratıma sırtını dayamış olan mecralar her yeni gün ortaya çıkmaktadır. Yalnızca ülkemizde değil, uluslararası arenada da dijital oyun alanında eğitim almış çalışanların az olması sebebiyle, piyasanın ihtiyacını karşılayacak nitelikli kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bölüm mezunlarıyla beraber ortaya çıkacak yeni şirketler ve oyunlar, ülkemiz adına büyük bir ekonomik potansiyel taşımakta ve yaratıcı, vizyon sahibi ve yenilikçi projelerle yerel ve küresel düzeyde başarılar elde etmek amaçlanmaktadır.

Yazılım Sektöründe: Yazılım alanında, mobil uygulamalar gibi alanlarda eğitim almış çalışan azlığının yol açtığı boşluk sebebi ile bu boşluğun bölüm mezunları ile kapatılma ihtiyacı vardır. Bu alanda başta oyun yazılımcısı, sanat yönetmeni, grafik tasarımcı, ses ve görüntü uzmanı, içerik planlayıcı ve senarist olmak üzere pek çok değişik platformda yer alma şansı bulunmaktadır.

Meslekte İlerleme: Bölüm mezunları, Dünya’da veya Türkiye’de dijital oyun endüstrisi içerisinde ya da animasyon ve yazılım gibi kendilerini geliştirdikleri alanlarda çalışma kabiliyetine sahiptirler. Mezunlar, dijital oyun sektörü içerisinde bağımsız yapımlarda veya sektörde oyun tasarımcısı, oyun yazılımı ve oyun sektörünün diğer alt dallarında çalışabilirler. Ayrıca mezunlarımız gelişimleri neticesinde,  eğitim, medya, eğlence ve pazarlama sektörlerinde de çalışma imkânına sahiptirler.

 

BÖLÜM OLANAKLARI:

Ayrıca Dijital Oyun Tasarımı alanında bölüm olanakları aşağıdaki gibi olup, bu olanaklar kariyer planlamasına da doğrudan hizmet etmektedir :

-          Oyun Tasarımcısı.

-          Bilgisayar Programcısı.

-          Bilgisayar Animatörü.

-          Bilgisayar yazılım uzmanı.

-          2 Boyutlu ve 3 Boyutlu Tasarımcı olarak ‘Oyun Geliştirme Stüdyoları’nda, ‘Animasyon Stüdyoları’nda, ‘Bağımsız Oyun Geliştirme’ projelerinde, ‘2 ve 3 Boyutlu Tasarım Stüdyoları’nda teknik yetenek gerektiren yazılım paketi ve / veya programlama dili ile çalışmak, bir takımda kolektif olarak çalışabilmek ve karmaşık oyunları tamamlamak için diğer profesyonellerle bağlantı kurma becerisine sahip olmak, yaratıcılık, iletişim ve problem çözme yeteneğine sahip olmak, sinematografi ve/veya hikaye yazma becerilerine sahip olmak, uluslararası pazar gereksinimlerini karşılayabilmek için iyi düzeyde kültürel farkındalık sahibi olmak gibi aranan niteliklere sahip oldukları için başlıca tercih nedeni olmaktadırlar.

 

​​​​​​

güncelleme: 8.8.2019 19:18