Ders Planı / OYUN GRAFİĞİ TASARIMI-I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NURSAN KORUCU
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Oyun ve oyunun özellikleri. Oyunun psikolojik ve sosyolojik boyutlarıyla incelenmesi. Bilgisayar oyunları. Bilgisayar oyunu tasarım sürecinin temel aşamaları ve öne çıkarılması gereken özellikler. Bilgisayar oyunlarının türleri ve oyun grafiklerinin tasarlanması kavratılacaktır.
Dersin İçeriği Oyunun bileşenleri. Oyun tasarımının tarihi, temel kavramları, ortak çalışma mantığı, oyunlarda grafik gerçekçilik ve pedagojik yönleri, oyun tasarımı üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma
2Zbrush arayüz tanıtımı
3Modellenecek karakterlerin seçilmesi
4Karakter Blockoutu oluşturmak
5Blockoutu detaylandırmaya başlamak
6Ekipman ve saç yapımı ile ilgili bilgiler
7Ekipman ve saç yapımı ile ilgili bilgiler devam
8Donem boyu çalışılan karakterin Vize halinin teslimi (Vize sınavı)
9Ekipman Yapımı devam
10El ve ayak yapımı
11Yuz detayları
12Saç detaylandırma
13Final öncesi son yorumlar
14Final

Kaynaklar

1- Ders Notu