Aydın TÖMER eğitim müfredatı "Avrupa Dil Öğretimi Ortak Çerçeve Metni" etrafında, dört (4) temel dil becerisini de eşit geliştirecek şekilde altı (6) seviye olarak yapılandırılmıştır.
- Üniversitemizin öğrencilerine %50 indirimimiz mevcuttur.
SEVİYE | AÇIKLAMA |
A1 | Somut ihtiyaçların karşılanmasını amaçlayan, bilinen günlük ifadeleri ve oldukça
basit cümleleri anlayıp kullanabilir.
Kendini tanıtabilir, başkalarını tanıştırabilir. Başkalarına, kendileri hakkında
(örneğin, nerede oturdukları, kimleri tanıdıkları ve nelere sahip oldukları) sorular
yöneltebilir ve sorulan benzeri soruları yanıtlayabilir.
Karşısındaki kişiler yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşuyorlar ve de yardımcı
oluyorlarsa, onlarla basit yollardan anlaşabilir. |
A2 | İlgi alanıyla ilgili cümleleri ve sıkça kullanılan anlatımları (örneğin, kişi ve aileyle
ilgili bilgileri, alışveriş, iş, yakın çevre) anlayabilir.
Bilinen alışılmış konularda, doğrudan doğruya bilgi alışverişi söz konusu
olduğunda, alışılagelmiş, basit durumlarda kendini ifade edebilir.
Geçmişi, eğitimi, çevresi ve doğrudan gereksinimleriyle bağlantılı şeyleri basit
dilsel araçlar yardımıyla anlatabilir. |
B1 | Anlaşılır ve ölçünlü bir dille konuşulduğunda, iş, okul, boş zaman etkinlikleri vb.
gibi bilinen şeyler söz konusu olduğunda, konuşmanın ana hatlarını anlayabilir.
Öğrenmekte olduğu dilin konuşulduğu ülkeye yaptığı yolculuklarda karşılaştığı
çoğu zorlukların üstesinden gelebilir.
Bilinen konularda ve ilgi duyduğu alanlarda kendini basit ve bağlantılı olarak ifade
edebilir.
Deneyim ve olaylar hakkında bilgi verebilir; hayal, beklenti, amaç ve hedeflerini
anlatabilir, tasarı ve görüşlerinin kısa gerekçelerini gösterir ya da bunlara
açıklamalar getirebilir. |
B2 | Soyut ve somut konular içeren metinlerin içeriğini ana hatlarıyla kavrayabilir;
kendi uzmanlık alanındaki tartışmaları da anlayabilir.
Kendini o denli akıcı ve anında ifade edebilir ki, anadilli konuşurlarıyla az çaba
göstererek anlaşabilmesi mümkündür.
Kendini geniş bir konu alanında belirgin ve ayrıntılı bir şekilde ifade edebilir,
güncel bir konuda görüşünü belirtebilir ve çeşitli olanakların olumlu ve olumsuz
yönlerine değinebilir. |
C1 | Geniş çapta, iddialı, uzun metinleri anlayabilir ve ima edilen anlamları da
kavrayabilir. Sık sık sözcük arama zorunluluğu duymadan kendini anında ve akıcı
bir dille ifade edebilir.
Dili, toplumsal ve meslek yaşamında, eğitim ve öğretimde etkin ve esnek bir
şekilde kullanabilir.
Karmaşık konularda görüşlerini açık, düzenli ve ayrıntılı biçimde belirtebilir. Bu
sırada çeşitli dilsel araçları uygun şekilde kullanarak metinleri birbirine bağlayabilir. |
C2 | Okuduğu ve duyduğu her şeyi zorluk çekmeden anlayabilir.
Farklı yazılı ve sözlü kaynaklardan edindiği bilgileri özetleyebilir; gerekçe ve
açıklamaları bağlantılı bir anlatımla dile getirebilir.
Kendini anında, çok akıcı ve açıkça ifade edebilir. Çözümü güç olan konularda da
ince anlam farklılıklarını vurgulayabilir. |
SEVİYE | GÜN | HAFTALIK SAAT | TOPLAM SAAT | TOPLAM KURS SÜRESİ |
A1 | Haftada 5 gün | 20 Saat | 160 Saat | 8 Hafta |
A2 | Haftada 5 gün | 20 Saat | 160 Saat | 8 Hafta |
B1 | Haftada 5 gün | 20 Saat | 160 Saat | 8 Hafta |
B2 | Haftada 5 gün | 20 Saat | 140 Saat | 7 Hafta |
C1 | Haftada 5 gün | 20 Saat | 140 Saat | 7 Hafta |