Lesson plan /

Lesson Information

Course Credit
Course ECTS Credit
Teaching Language of Instruction Türkçe
Level of Course Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle
Type of Course
Mode of Delivery Face-to-face
Does the course require compulsory or optional work experience?
Course Coordinator Prof. Dr. RAGIP ÖZYÜREK
Instructor (s)
Course Assistant

Purpose and Content

The aim of the course In this course, it is aimed that the supervisee will pass the initial level of individual counseling. After graduation, the counselor candidate should be able to develop at least in terms of counseling individuals of different ages, according to counseling techniques and principles techniques.
Course Content Counselor candidates conduct individual counseling sessions and receive feedback by attending individual and/or group supervision meetings.

Weekly Course Subjects

1Course introduction
2Reminding the information in the counseling principles and techniques course and rehearsing the skills
3Reminding the information in the psychological counseling principles and techniques course and rehearsing the skills
4Reminding the information in the psychological counseling principles and techniques course and rehearsing the skills
5Reminding the information in the psychological counseling principles and techniques course and rehearsing the skills
6Reminding the information in the psychological counseling principles and techniques course and rehearsing the skills
7Supervision meeting
8It could be midterm week.
9Supervision meeting
10Supervision meeting
11Supervision meeting
12Supervision meeting
13Supervision meeting
14Supervision meeting

Resources

Ateş, B. (2017). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma. Kuram ve uygulama (Genişletilmiş 2. b.). Ankara: Vize.
Austin, V., & Sciarra, D. (2012). Çocuk ve ergenlerde duygusal ve davranışsal bozukluklar. (M. Özekes, Çev.) Ankara: Nobel.
Carkhuff, R. R. (2014a). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.
Carkhuff, R. R. (2014b). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Eğitimcinin kılavuzu. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.
Carkhuff, R. R. (2014c). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Öğrenci çalışma kitabı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.
Corey, M. S., Corey, G., & Corey, C. (2016). Psikolojik danışmada gruplar. Süreç ve Uygulama. (F. Aysan, S. Balcı Çelik, & A. Uz Baş, Çev.) Ankara: Nobel.
Donat Bacıoğlu, S. (2018). Üniversite döneminde önleyici psikolojik danışma ve müdahale. F. Savi Çakar içinde, Önleyici psikolojik danışma kuram ve uygulamaları (s. 479 - 517). Ankara: PEGEM.
Chan, M., & Giblin, N. (2020). Bireyle psikolojik danışma ve terapi. Beceriler ve teknikler (3. baskıdan çeviri). (E. Çetinkaya Yıldız, & G. Çakır, Çev. Ed.) Ankara: Nobel.

Dryden, W., & Reeves, A. (2017). Psikolojik danışma uygulamalarında temel konular (2 b.). (F. Akkoyun, Çev.) Ankara: Nobel.
Ece Özcivanoğlu, M. E. (2010). Yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programı: Atılganlık becerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 11-19.
Eren Gümüş, A. (2010). Sosyal kaygı ile başa çıkma. U. Öner içinde, Uygulamalı grup rehberliği programları dizisi (2. b.). Ankara: Nobel.
Erford, B. (2019). Psikolojik danışmanların bilmesi gereken 40 teknik. (A. Uz Baş, Çev.) Ankara: PEGEM Akademi.
Hackney, H., & Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, & S. Sevim, Çev.) Ankara: Mentis.
Jacobs, E., & Schimmel, C. (2016). Etki terapisi (3. b.). (A. N. Canel, Çev.) İstanbul: Pinhan.
Kauffman, J. M., & Landrum, T. J. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri (Olgular ilaveli) (10. baskıdan çeviri b.). (S. Kaner, Çev.) Ankara: Nobel.
Masson, R. L., Jacobs, E. E., Harvil, R. L., & Schimmel, C. J. (2014). Grup danışmanlığı. Stratejiler ve beceriler. (P. Nedim Bal, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
Öz, F. S. (2008). Öfke yönetimi eğitiminin ergenlerde öfke ile başa çıkma ve iletişim becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE.
Tunç Aksan, A. (2017). Ergenlerde intihara müdahale ve çocuklarda yas sürecine müdahale. Okul psikolojik danışmanları için çalışma kitabı. Mersin: Yenişehir Rehberlik Araştırma Merkezi.