Lesson plan /

Lesson Information

Course Credit
Course ECTS Credit
Teaching Language of Instruction Türkçe
Level of Course Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle
Type of Course
Mode of Delivery Face-to-face
Does the course require compulsory or optional work experience?
Course Coordinator Instructor DİLEK ÖZYÜREK
Instructor (s)
Course Assistant

Purpose and Content

The aim of the course It is aimed to provide students with the ability to conduct research on the field, present their research in a group environment, discuss and report on the topics they present, improve students' skills in reaching the literature related to the field, introduce researchers and authorities related to the field, and inform students about the latest developments and advances in the field.
Course Content Development, learning, behavioral disorders, psycho-educational programs, etc. Classification of concepts. To be able to prepare a presentation in line with the needs of the institution, to carry out a training program. To be able to make presentations and conferences on practice, behavioral disorders and preventive services to parents, teachers and students of the school. To be able to handle a subject with its essence, reasons, approach and solution suggestions. Knowledge of effective presentation techniques.

Weekly Course Subjects

1Course introduction
2Determination of the content and structure of the course, seminar projects and assignments
3Review and presentation of assignments and projects
4Presentation of seminar topics
5Presentation of seminar topics
6Presentation of seminar topics
7Presentation of seminar topics
8Presentation of seminar topics
9Presentation of seminar topics
10Presentation of seminar topics
11Presentation of seminar topics
12Presentation of seminar topics
13Presentation of seminar topics
14Presentation of seminar topics

Resources

1-İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı

RPD 414 SEMİNER DERSİ İÇİN OKUMA LİSTESİ

1. https://pdr.org.tr/okul-pdr-e-bultenleri/

2. http://www.turkpdristanbul.com/okul-psikolojik-danismani-e-bulteni-1-sayi/

3. http://www.turkpdristanbul.com/okul-psikolojik-danismani-e-bulteni-2-sayi/

4. http://www.turkpdristanbul.com/okul-psikolojik-danismani-e-bulteni-3-sayi/

5. http://www.turkpdristanbul.com/okul-psikolojik-danismani-e-bulteni-4-sayi/

6. http://www.turkpdristanbul.com/okul-psikolojik-danismani-e-bulteni-5-sayi/

7. http://www.turkpdristanbul.com/okul-psikolojik-danismani-e-bulteni-6-sayi/

8. http://www.turkpdristanbul.com/okul-psikolojik-danismani-e-bulteni-7-sayi/

9. http://www.turkpdristanbul.com/okul-psikolojik-danismani-e-bulteni-8-sayi/

10. Ateş, B. (2017). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma. Kuram ve uygulama (Genişletilmiş 2. b.). Ankara:

11. Austin, V., & Sciarra, D. (2012). Çocuk ve ergenlerde duygusal ve davranışsal bozukluklar. (M. Özekes, Çev.) Ankara: Nobel.

12. Carkhuff, R. R. (2014a). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.

13. Carkhuff, R. R. (2014b). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Eğitimcinin kılavuzu. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.

14. Carkhuff, R. R. (2014c). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Öğrenci çalışma kitabı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel.

15. Corey, M. S., Corey, G., & Corey, C. (2016). Psikolojik danışmada gruplar. Süreç ve Uygulama. (F. Aysan, S. Balcı Çelik, & A. Uz Baş, Çev.) Ankara: Nobel.

16. Donat Bacıoğlu, S. (2018). Üniversite döneminde önleyici psikolojik danışma ve müdahale. F. Savi Çakar içinde, Önleyici psikolojik danışma kuram ve uygulamaları (s. 479 - 517). Ankara: PEGEM.

17. Dryden, W., & Reeves, A. (2017). Psikolojik danışma uygulamalarında temel konular (2 b.). (F. Akkoyun, Çev.) Ankara: Nobel.

18. Ece Özcivanoğlu, M. E. (2010). Yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programı: Atılganlık becerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 11-19.

19. Eren Gümüş, A. (2010). Sosyal kaygı ile başa çıkma. U. Öner içinde, Uygulamalı grup rehberliği programları dizisi (2. b.). Ankara: Nobel.

20. Erford, B. (2019). Psikolojik danışmanların bilmesi gereken 40 teknik. (A. Uz Baş, Çev.) Ankara: PEGEM Akademi.

21. Hackney, H., & Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, & S. Sevim, Çev.) Ankara: Mentis.

22. Jacobs, E., & Schimmel, C. (2016). Etki terapisi (3. b.). (A. N. Canel, Çev.) İstanbul: Pinhan.

23. Kauffman, J. M., & Landrum, T. J. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri (Olgular ilaveli) (10. baskıdan çeviri b.). (S. Kaner, Çev.) Ankara: Nobel.

24. Masson, R. L., Jacobs, E. E., Harvil, R. L., & Schimmel, C. J. (2014). Grup danışmanlığı. Stratejiler ve beceriler. (P. Nedim Bal, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.

25. Öz, F. S. (2008). Öfke yönetimi eğitiminin ergenlerde öfke ile başa çıkma ve iletişim becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE.

26. Tunç Aksan, A. (2017). Ergenlerde intihara müdahale ve çocuklarda yas sürecine müdahale. Okul psikolojik danışmanları için çalışma kitabı. Mersin: Yenişehir Rehberlik Araştırma Merkezi.



27. Burger, J.M. (2006). Kişilik (İ.D. Erguvan-Sarıoğlu, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

28. Canel, N. (2014). Terapide yeni ufuklar (Cilt I-II). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.

29. Corey, G. (2007). Psikolojik danışma kuram ve uygulamaları. Ankara: Mentis Yayınları.

30. Corsini, R.J. ve Wedding, D. (2012). Modern psikoterapiler (S. Darcan Çiftçi, E. Güzelyazıcı ve Mi. Türkoğlu, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

31. Ergüner-Tekinalp, B. ve Terzi, Ş. (2013). Psikolojik danışmada güncel kuramlar. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

32. Frankl, V. E. (2012). İnsanın anlam arayışı. İstanbul: Okuyan Us Yayınları.

33. Gençtarım-Kurt, D. ve Çetinkaya-Yıldız, E. (2019). Kişilik kuramları: Gerçek yaşamdan kişilik analizi örnekleriyle. Ankara: PegemA Yayıncılık.

34. Gerrig, R.J. ve Zimbardo, P.G. (2013). Psikoloji ve yaşam – Psikolojiye giriş (G. Sart, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

35. Merter, M. (2014). Nefs psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.

36. Murdock, N.L. (2013). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları: Olgu sunumu yaklaşımıyla (F. Akkoyun, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

37. Özyürek, R., Korkut-Owen, F. ve Owen, D. (2007). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecindeki ilerlemeler I-II. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

38. Sayar, K. (2011). Terapi. İstanbul: Timaş Basım.

39. Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2007). Modern psikoloji tarihi (Y. Aslay, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

40. Sharf, R.S. (2014). Psikoterapi ve psikolojik danışma kuramları: Kavramlar ve örnek olaylar (N. Voltan-Acar, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

41. Tan, H. (2014). Psikolojik yardım ilişkileri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

42. Topses, G. ve Bulut-Serin, N. (2012). Psikolojik danışma ve kişilik kuramları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

43. Yazgan-İnanç, B. ve Yerlikaya, E. (2008). Kişilik kuramları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

44. Carkuff, R. R. (2014). Yardım etme sanatı: Eğitimcinin kılavuzu öğrenci çalışma kitabı (R. Karaca ve F. E.İkiz, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

45. Carnevale, J. (2001). Danışmanlık incileri (D. Albayrak, Çev.). İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi.

46. Egan, G. (2011). Psikolojik danışma becerileri (Ö. Yüksel, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

47. Egan, G. (2014). Danışma becerileri üzerine alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

48. Gladding, S.T. (2013). Psikolojik danışma: Kapsamlı bir meslek (N. Voltan-Acar, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

49. Gladding, S.T. (2012). Aile terapisi Tarihi, Kuram ve Uygulamaları (İ. Keklik & İ. Yıldırım, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayınları.

50. Hackney, H. ve Cormier, S. (2009). Psikoslojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci (T. Ergene ve S. Aydemir-Sevim, Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık.

51. Hackney, H. ve Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma: Strateji ve müdahaleler (S. Doğan, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

52. Kotler, J. A. ve Carlson, J. (2017). Usta terapist olmak üzerine (Ö. S. Ayas, Çev.). İstanbul: Sola Unitas.

53. Meier, T. ve Davis, R.S. (2006). Psikolojik danışma: Temel öğeler (S. Doğan & B. Yaka, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

54. Miller, W., & Rollnick, S. (2002). Motivasyonel görüşme insanları değişime hazırlama. (Çeviren: F, Karadağ., K, Ögel., E.A, Tezcan) Ankara: HYB Basım Yayım Matbaası.

55. Morrison, J. (2019). İlk görüşme (S. Uluç, İ. V. Gülüm ve E. Ataman, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

56. Nelson-Jones, R. (2015). Temel psikolojik danışma becerileri (G. Sart, Çev.). İstanbul: Nobel Yayıncılık.

57. Rogers, C. (2003). Etkileşim grupları (H. Erbil, Çev.). İstanbul: Doruk Yayınları.

58. Schimmel, C. ve Jacobs, E. (2013). Etki terapisi: Danışmanlık cesareti (N. Canel, Çev. Ed.). İstanbul: Pinhan Yayıncılık.

59. Tan, H. ve Baloğlu, M. (2013). Psikolojik danışma ve rehberlik: Teori ve uygulama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

60. Türkmen, M. (2015). Bireyle psikolojik danışma alıştırmaları. Ankara: PegemA Yayıncılık.

61. Wedding, D. ve Corsini, R.J. (2013). Modern psikoterapiler: Vaka incelemeleri (D.Özen, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.

62. Voltan-Acar, N. (2009). Yeniden terapötik iletişim: Kişilerarası ilişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

63. Voltan-Acar, N. (2012). Birey merkezli grupla psikolojik danışma: Süpervizyonlu oturum örnekleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

64. Young, M. E. (2019). Yardım sanatını öğretme (F. Bacanlı ve G. Yüksel, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

65. Yüksel-Şahin, F. (2018). Psikolojik danışmanlar için el kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.