Lesson plan /

Lesson Information

Course Credit
Course ECTS Credit
Teaching Language of Instruction Türkçe
Level of Course Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle
Type of Course
Mode of Delivery Face-to-face
Does the course require compulsory or optional work experience?
Course Coordinator Prof. Dr. RAGIP ÖZYÜREK
Instructor (s)
Course Assistant

Purpose and Content

The aim of the course In this course, the basic concepts of school counseling, life skills programs that can be applied to students in a school and psychoeducation programs that can be applied in small groups will be introduced. In addition, psychological tests suitable for the programs will be introduced, and how to prepare sample program evaluation problems will be emphasized. In this course, students learn how to develop and implement core education programs and secondary prevention-related psychoeducational programs that can be applied to all students in a school within the scope of the school counseling program. In addition, they can recognize relevant psychological tests and prepare program evaluation questions. Learns how to develop life skills programs in school counseling program.
Course Content Basic concepts of school psychological counseling; introducing life skills programs related to educational, career and personal-social development areas and making exemplary practices, introducing psychoeducational programs related to secondary prevention and making sample applications, introduction of psychological tests related to each program and preparation of program evaluation questionnaires.

Weekly Course Subjects

1Course introduction
2-Effective study and time management skills unit -Goal setting, decision making skills and career beliefs unit
3-Goal setting, decision making skills and career beliefs unit
4-Goal setting, decision making skills and career beliefs unit -Basic concepts of school counseling
5-Basic concepts of school psychological counseling
6-Warm-up, introduction, practice-fusion and ice breaking activities - Emotion recognition and expression unit
7-Effective communication skills unit
8-Self-awareness and self-esteem development unit
9It could be midterm week.
10- Assertiveness -Anger management skills programs
11-Conflict resolution and mediation skills -Friendship and peer pressure coping skills
12-Bullying skills -Peer mentoring -Peer guidance / counseling -Peer mediation
13- Coping with stress -Anxiety for exam preparation and programs for coping with exam anxiety
14-Programs to teach children about protection from abuse -Internet / social media addiction

Resources

Bektaş, M. (2015). Okul öncesi çocukların cinsel istismardan korunması ve sınıf temelli bir
rehberlik programı önerisi. Okul Psikolojik Danışmanı e-Bülteni(5), s. 20 - 27.
Donat Bacıoğlu, S. (2018). Üniversite döneminde önleyici psikolojik danışma ve müdahale. F.
Savi Çakar içinde, Önleyici psikolojik danışma kuram ve uygulamaları (s. 479 - 517).
Ankara: PEGEM.
Ece Özcivanoğlu, M. E. (2010). Yapılandırılmış grupla psikolojik danışma programı:
Atılganlık becerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 11-19.
Eraslan Çapan, B. (2006). Çocukların kendilik değeri geliştirmede kendilik değerlini geliştirme
programı ve sosyal ve duygusal eğitim programının etkililiği. Ankara: Hacettepe
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Erkan, Z. (2012). Sınav kaygısını azaltmaya dönük bir grup rehberliği programı. S. Erkan ve
A. Kaya (Editörler), Deneysel olarak sınanmış grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları
III, (3. baskı) (s. 419-451). Ankara: Pegem A.
Gündoğdu, R. (2012). Yaratıcı drama temelli çatışma çözme programının ergenlerin öfke,
saldırganlık ve çatışma çözme becerisine etkisi. S. Erkan, & A. Kaya içinde, Deneysel
olarak sınanmış grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları II (3. baskı b., s. 443 -
539). Ankara: PEGEM.
Kuş, M. (2007). Çatışma çözme eğitim programının Anadolu lisesindeki bir grup öğrencinin
çatşma çözme davranışlarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans
tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi: SBE, İstanbul.
Nazlı, S. (2014a). Polis Akademisi kapsamlı gelişimsel rehberlik programının orta vadeli
değerlendirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 41, 103-116.
Öz, F. S. (2008). Öfke yönetimi eğitiminin ergenlerde öfke ile başa çıkma ve iletişim
becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE.
Özyürek, R. (2017). Okul psikolojik danışmanlığı program yönetimi ve yaşam becerileri programları-
Ders notları. İstanbul. Özyürek, R., Tüfeközdemir Sarıoğlu, F., Özgeday, N., Akçay,
O., Bostancı, H., & Üstüner, V. (2014). Sınıf rehberliği ünitelerini temel alan okul
psikolojik danışmanlığı programı modeli uygulamaları: Verimli ders çalışma ve
zamanı kullanma becerileri sınıf rehberliği ünitesi-ilkokul e-kitabı. İzmir: Yazar.
Özyürek, R., Çalışkan, S., & Türkoğlu, E. (2015). Sınıf Rehberliği Ünitelerini Temel Alan Okul
Psikolojik Danışmanlığı Programı Modeli Uygulamaları: Kariyer Farkındalığı
Geliştirmeye Yönelik Bir Sınıf Rehberliği Ünitesi-Anadolu Lisesi e-kitabı. Manisa:
Yazar.
Özyürek, R., Sanal, S. D., Çelikkıran, İ., Dincel, A., & Gölcük, N. (2013). İzmir ili Bayraklı
ilçesi okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programı uygulamaları e-kitabı.
İzmir: Yazar.
Özyürek, R., Tüfeközdemir Sarıoğlu, F., Özgeday, N., Kayalar, A., Bostancı, Ü., & Üstüner,
V. (2013). İzmir ili Bornova ilçesi okullarda psikolojik danışma ve rehberlik programı
uygulamaları temel önleme e-kitabı. İzmir: Yazar.
Savi Çakar, F. (2018). Önleyici psikolojik danışma kuram ve uygulamaları. Ankara: Pegem.
Şentürk Aydın, R. (2013). Yaşam becerileri psikoeğitim programının boşanmış aile
çocuklarının uyum düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Şimşek, G., Özyürek, R., & Türkoğlu, F. (2016). Sınıf rehberliği ünitelerini temel alan
kapsamlı gelişimsel okul psikolojik danışmanlığı model uygulamaları: Duyguları
tanıma ve ifade etme sınıf rehberliği ünitesi e-kitabı. İlkokul. Manisa: Yazar.
Temüroğlu Sundur, L. Y. (2012). Çatışma çözme ve arabuluculuk becerileri Modül 7. Özellikle
kız çocuklarının okullulaşma oranının artırılması projesi. Öğrenci destek programı.
https://drive.google.com/drive/mobile/folders/0Bx-dy0B-
9U7JYTdHODdNTDAxM2M?usp=drive_web. 16.12.2015 tarihinde erişildi.
Tunç Aksan, A. (2017). Ergenlerde intihara müdahale ve çocuklarda yas sürecine müdahale. Okul
psikolojik danışmanları için çalışma kitabı. Mersin: Yenişehir Rehberlik Araştırma
Merkezi.
Türnüklü, A., Kaçmaz, T., İkiz, E., & Balcı, F. (2009). Liselerde öğrenci şiddetinin önlenmesi.
Anlaşmazlık çözümü, müzakere ve akran-arabuluculuk programı. Ankara: Maya.
Yıldız, M. (2017). Akran rehberliği programının ergenlerin akademik başarılarına etkisi. Türk
Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), s. 1-7.
Yüksel-Şahin, F. (2017). İletişim becerilerine genel bir bakış. A. Kaya içinde, Kişilerarası
ilişkiler ve etkili iletişim (s. 31-60). Ankara: Pegem.