Lesson plan /

Lesson Information

Course Credit
Course ECTS Credit
Teaching Language of Instruction Türkçe
Level of Course Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle
Type of Course
Mode of Delivery Face-to-face
Does the course require compulsory or optional work experience?
Course Coordinator
Instructor (s)
Course Assistant

Purpose and Content

The aim of the course The overall objective of the course, instructional technology integration teacher candidates on the training material, design, implementation, and helps improve knowledge and skills.
Course Content Basic concepts, theories, and theories related to education in accordance with the design of course materials, preparing materials, teaching materials, teaching practice and teaching tools and materials evaluation covers the activities

Weekly Course Subjects

1Fundamentals and Developments of Instructional Design and Technology
2Material development strategies
3Problem and need analysis and communication
4Material design and ID models and process
5Multimedia tools used in teaching environments
6Principles of preparing materials used in teaching environments
7Material development-audio-visual tools
8Computers and computer aided multimedia systems
9Midterm
10Designing multimedia projects in material development process
11Production and evaluation of instructional materials
12Use of interactive multimedia design tools, flow charts, story maps, and design of visuals
13Team project in material development process: An example
14General evaluation: Evaluation of materials and presentations

Resources

1. Alkan, C. (2005). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
2. Demirel, Ö., Seferoğlu, S.ve Yağcı, E. (2004) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
3. Ergin, A. (1998). Öğretim Teknolojisi-İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
4. İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
5. Odabaşı, H. F. (Ed.). (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
6. Odabaşı, H. F. (Ed.) (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
7. Odabaşı, H. F. (Ed.) (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Değerlendirme, Geliştirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
8. Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
9. Selvi, K. (Ed.) (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
10. Yalın, H. İ. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
11. Alkan, C., Deryakulu, D. ve Şimşek, N. (1994). Eğitim Teknolojisine Giriş. Ankara: Önder Matbaacılık.
12. Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendirme Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
13. Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
14. Koşar, E., Yüksel, S., Özkılıç, R., Avcı, U., Alyaz, Y., Çiğdem, H. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
15. Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
16. Basalla G. (1996). The Evolution of Technology (Teknolojinin Evrimi) (Çev: Soydemir C.). Tubitak Popüler Bilim Kitapları. Ankara: Tubitak.
17. Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim (Geliştirilmiş Üçüncü Baskı). Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
18. Küçükahmet, L. (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
19. Küçükahmet, L. (2004). “Eğitim Programlarında Ders Kitabının Yeri” Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, (Editör: L. Küçükahmet). Ankara : Nobel Yayın Dağıtım.
20. Rıza, T. E. (2003). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. İzmir: Birleşik Matbaa.
21. Saruhan Ş. ve Özdemirci A. (2005). Bilim, Felsefe ve Metodoloji. İstanbul: Alkım Yayınevi.
22. Uşun S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.