Ders Planı / POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. AYŞEGÜL AKAYDIN AYDIN
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NACİYE BERİL EKŞİOĞLU SARILAR
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin popüler kültür ve kitle kültürünün medya aracılığıyla nasıl yayıldığını ve yapılandırıldığının kavranması ve bu konuda hangi politikaların oluşturulabileceğinin farkındalığının yaratılmasıdır.
Dersin İçeriği Popüler kültür ve kitle kültürü arasındaki farklılık ve benzer noktalar, küreselleşme ve sosyo ekonomik sistemlerin popüler kültür ve kitle kültürüyle etkileşimi, popüler kültür ve kitle kültürünün kamusal alanı geliştirici etkisi, popüler kültür ve kitle kültürünün kimlik temsillerine etkileri, gündelik hayatta popüler kültür etkileri ve yansımaları bu ders kapsamında incelenmeye çalışılacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Popüler kültür nedir, kitle kültürü nedir? Kültür endüstrisi kavramı, kitle kültüründe metalaşma
2Medya kültürü ve gösterisi, pop kültür, kitle kültürü ve küresel kültür ilişkisi
3Kitle kültürü ve popüler kültürün çözümlenmesi
4Neoliberalizm, medya politikaları ve popüler kültür, kitle kültürü ilişkisi
5Kamusal alan, popüler kültür ve kitle kültürü
6Kamusal alan, popüler kültür ve kitle kültürü 2
7Popüler Kültür ve Tüketim Kültürü
8Alışveriş Merkezi Kültürü
9Popüler Kültür ve Kimlik
10Gündelik Hayat ve Popüler Kültür: Yeni Orta Sınıf ve Uydu Kent Yaşamı
11Popüler Kültür ve Kitle Kültürü Bağlamında Moda, Erkek ve Kadın Giyinişleri
12Popüler Kültür ve Müzik
13Popüler Kültür ve Sinema
14Futbol ve Popüler Kültür

Kaynaklar

Alemdar, Korkmaz ve İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, İstanbul: Erk Yayınları, 2005.
Aydoğan, Filiz, Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2003.
Gans, Herbert J. Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2005.
Binark, Mutlu ve Barış Kılıçbay. İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos, 2005.
Alankuş, Sevda. Medya ve Toplum. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005.
Başaran, Funda. İletişim ve Emperyalizm. Ankara: Ütopya, 2000.
Stevenson, Nick Medya Kültürleri. Ankara: Ütopya Yayınevi. 2008.