Ders Planı / ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 5.0
Dersin AKTS Kredisi 8.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, sınıf öğretmeni adayının akademik eğitimi sürecinde kazanmış olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamasını ve mesleğinin gerektirdiği nitelikleri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

Haftalık Ders Konuları

1Öğretmenlik uygulaması kılavuz kitaba göre yapılacak uygulamalar
2Uygulama okullarının belirlenmesi ve tanışma
3Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
4Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
5Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
6Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
7Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
8Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
9Ara dönem değerlendirme raporunun hazırlanması-ARA SINAV
10Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
11Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
12Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
13Planlanan konunun derste uygulanması ve uygulama sonunda değerlendirmesi
14Özdeğerlendirme raporu hazırlama öğretmenlik uygulaması çalışma raporlarının sunulması

Kaynaklar

1- Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
2- Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3- Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK (1998). Ankara: Milli Eğitim Geliştirme Projesi.
4. Köksal, Dinçay (2008). Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Nobel Yayıncılık.