Ders Planı / UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Hedef davranış belirleyebilme, davranışsal amaç yazabilme, veri toplama yöntemlerini kullanabilme; davranış değiştirme planı hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği Öğrenme kuramları,Uygulamalı davranış analizinin özellikleri,Problem davranışların işlevinin belirlenmesi,Hedef davranışı belirlemesi,Hedef davranışın dolaylı değerlendirilmesi-anektod kaydı,Hedef davranışın dolaylı değerlendirilmesi-anektod kaydı,Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: yazılı kayıtların analizi, somut ürünlerin gözlenmesi,Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: davranış örneklerinin gözlenmesi,Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: davranış örneklerinin gözlenmesi,Kazandırılacak uygun davranışın belirlenmesi,Uygun davranışları arttırma teknikleri,Uygun olmayan davranışları azaltma teknikleri,Örnek uygulamalarla birleştirilip konular işlenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrenme kuramları
2Uygulamalı davranış analizinin özellikleri
3Problem davranışların işlevinin belirlenmesi
4Hedef davranışı belirlemesi
5Hedef davranışın dolaylı değerlendirilmesi-anektod kaydı
6Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: yazılı kayıtların analizi, somut ürünlerin gözlenmesi
7Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: davranış örneklerinin gözlenmesi
8Hedef davranşın doğrudan değerlendirilmesi: davranış örneklerinin gözlenmesi
9Kazandırılacak uygun davranışın belirlenmesi
10Uygun davranışları arttırma teknikleri
11Uygun davranışları arttırma teknikleri
12Uygun olmayan davranışları azaltma teknikleri
13Örnek uygulamalar
14Örnek uygulamalar

Kaynaklar

Erbaş, D.,Kırcaali-İftar, G. ve Tekin-İftar, E. (2007) İşlevsel Değerlendirme.Kök Yayıncılık, Ankara.

Kırcaali-İftar, G.(Ed) (2003) Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.

Özyürek, M. (2004) Sınıfta Davranış Değiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık, Ankara.
Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar (2004) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.