Ders Planı / ZİHİN ENGELLİLERE İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrenci iletişimin temel tanımlarını kavrar ve iletişim problemi olan çocuklarla iletişim kurabilmek için gerekli düzenlemeleri yaparak uygular ve değerlendirir.
Dersin İçeriği İletişim Nedir,İletişim Çeşitleri Nelerdir,Kişiler Arası İletişim Ve İletişim Engelleri ,Sözsüz ve sözlü İletişim,Aile İçi İletişim,Çocukla İletişim,Zihin Engelli Çocuklarla İletişim,Otistik Çocuklarla İletişim,Engelli Çocuk Aileleriyle İletişim,Özel Eğitim Sınıfında Sınıf İçi İletişim,Özel Eğitim Kurumlarında İletişim konuları uygulama örnekleriyle sunulup işlenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1İletişim Nedir?
2İletişim Çeşitleri Nelerdir?
3Kişiler Arası İletişim Ve İletişim Engelleri
4Sözsüz İletişim
5Sözlü İletişim
6Aile İçi İletişim
7Çocukla İletişim
8Zihin Engelli Çocuklarla İletişim
9Ara Sınav
10Otistik Çocuklarla İletişim
11Uygulama Çalışması
12Engelli Çocuk Aileleriyle İletişim
13Özel Eğitim Sınıfında Sınıf İçi İletişim
14Final

Kaynaklar

Cüceloğlu,D. (2006) İletişim Donanımları. Remzi Kitabevi
Kırcaali- İftar (2003) Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması
Ü. Dökmen (2006) Küçük Şeyler 2. Sistem Yayıncılık
Ü.Dökmen(1994) iletişim Çatışmaları ve Empati . Sistem yayıncılık