Ders Planı / TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 4.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Zihin engelli çocukların okuma-yazma becerilerini geliştirmek ve okuma-yazma problemleri ile başa çıkmak için program geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler, Filizlenen okur-yazarlık, Yazılı anlatımın değerlendirilmesi, Okuma ve okuma süreçleri , Okumayı geliştirme stratejileri , Hikaye metin yapısı bilgisi, Hikaye okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri, Hikaye öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması, Bilgi verici yazı metin yapısı bilgisi, Bilgi verici yazı okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri , Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması.

Haftalık Ders Konuları

1Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler
2Filizlenen okur-yazarlık
3Yazılı anlatımın değerlendirilmesi
4Okuma ve okuma süreçleri
5Okumayı geliştirme stratejileri
6Hikaye metin yapısı bilgisi
7Hikaye okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri
8Hikaye öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması
9Arasınav
10Bilgi verici yazı metin yapısı bilgisi
11Bilgi verici yazı okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri
12Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması-1
13Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması-2
14Final

Kaynaklar

Akçin, N. (2009). Zihin Engellilere Okuma-Yazma Öğretimi
Browder, D.M. & Snell, F. (2000). Teaching Funtional Academics. In Martha E. Snell and Fredda Brown (Eds.) Instruction of Students with Disabilities. (5Th Ed) (493-542) New Jersey: Prentice Hall Inc.
Şengül, H. (2008) Özel Eğitim Öğretmenlerinin Zihin Engelli Çocuklara Okuma-Yazma Öğretiminde Kullandıkları Yöntemlerin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi.
Tekin- İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.