Ders Planı / OTİSTİK ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrenci, otistik çocukların özelliklerini adlandırır, iletişim kurma yollarını uygulamalı olarak tartışır ve örnek uygulamalar ile geliştirir.
Dersin İçeriği Otizm Nedir? Otizmin Tarihçesi, Otistik Çocukların Özellikleri, Otistik Çocukların Dil Ve İletişim Özellikleri, Otistik Çocuklarda Davranış Değiştirme, Uygulama Örnekleri, Taklit Becerilerinin Kazandırılması, Oyun Becerilerinin Kazandırılması, Sosyal Becerilerin Kazandırılması, Zihin Kuramı, Düşünme Becerilerinin Kazandırılması, Uygulama Örnekleri.

Haftalık Ders Konuları

1Otizm Nedir?
2Otizmin Tarihçesi
3Otistik Çocukların Özellikleri
4Otistik Çocukların Dil Ve İletişim Özellikleri
5Otistik Çocuklarda Davranış Değiştirme
6Uygulama Örnekleri
7Taklit Becerilerinin Kazandırılması
8Oyun Becerilerinin Kazandırılması
9Ara Sınav
10Sosyal Becerilerin Kazandırılması
11Zihin Kuramı
12Düşünme Becerilerinin Kazandırılması
13Uygulama Örnekleri
14Final

Kaynaklar

Frith, U. (1995) Autism: explaining the Enigma. USA. Blackweell Publisher.
Grandin, T. (2005) Resimlerle Düşünmek.Doğan Kitapçılık.
Korkmaz, B. (2000) Yağmur Çocuklar.8. Gün eğitim.
Korkmaz. B. (2003) Asperger Sendromu. Adam Yayıncılık
Wing, L. (2005) Otizm El Rehberi. Doğan Kitapçılık.