Ders Planı / ZİHİN ENGELLİLER İÇİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 6.0
Dersin AKTS Kredisi 9.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Zihin engellilere yönelik olarak tüm derslerden araç-gereç ve materyal tasarlama, örnek uygulamalar planlama, öğretim teknolojilerini ve materyal tasarımları yaparak açıklama, uygulama yapma ve uygulama sonuçlarını daha önce yapılan çalışmalara uygun olarak bir önceki dönemle karşılıklı değerlendirme ve raporlaştırma.
Dersin İçeriği Eğitim teknolojileriyle hedefler arasındaki bağlantıları kavrama, öğretim materyali hazırlama ilkelerini tanıtılması, Mevcut materyalleri öğrenme ve öğretme ilkeleri açısından değerlendirebilme, Öğretim materyallerinin seçimi, tasarımı ve hazırlanması, Beceri veya kavram öğretimine yönelik materyal geliştirmek için taslak hazırlama, Beceri veya kavram öğretimine yönelik öğretim materyalini geliştirme, Beceri veya kavram öğretimine yönelik geliştirdiği öğretim materyaline ilişkin sunumu poster olarak hazırlama, Beceri veya kavram öğretimine yönelik geliştirdiği öğretim materyaline ilişkin aracın sergilenmesi, Hazırlanan öğretim materyallere yönelik değerlendirmenin yapılması, Beceri veya kavram öğretimine yönelik öğretim materyalinin sunumuna yönelik günlük plan hazırlama, Geliştirilmiş olan öğretim materyallerinin hangi öğretim yöntemleriyle sunulabileceğinin açıklanması, Geliştirilmiş olan öğretim materyallerinin sunulacağı ortamın özelliklerinin belirlenmesi ve fiziki düzenlemenin yapılması, Beceri veya kavram öğretimine yönelik öğretim materyalinin sunumunun sınıf ortamında gerçekleştirilmesi, Öğretim materyallerinin kullanımı ve sunumuna yönelik değerlendirmede bulunma

Haftalık Ders Konuları

1Eğitim teknolojileriyle hedefler arasındaki bağlantıları kavrama
2Öğretim materyali hazırlama ilkelerini tanıtılması
3Mevcut materyalleri öğrenme ve öğretme ilkeleri açısından değerlendirebilme
4Öğretim materyallerinin seçimi, tasarımı ve hazırlanması
5Beceri veya kavram öğretimine yönelik materyal geliştirmek için taslak hazırlama
6Beceri veya kavram öğretimine yönelik öğretim materyalini geliştirme
7Beceri veya kavram öğretimine yönelik geliştirdiği öğretim materyaline ilişkin sunumu poster olarak hazırlama
8Beceri veya kavram öğretimine yönelik geliştirdiği öğretim materyaline ilişkin aracın sergilenmesi
9Ara Sınav
10Hazırlanan öğretim materyallere yönelik değerlendirmenin yapılması
11Beceri veya kavram öğretimine yönelik öğretim materyalinin sunumuna yönelik günlük plan hazırlama
12Geliştirilmiş olan öğretim materyallerinin hangi öğretim yöntemleriyle sunulabileceğinin açıklanması
13Geliştirilmiş olan öğretim materyallerinin sunulacağı ortamın özelliklerinin belirlenmesi ve fiziki düzenlemenin yapılması
14Final

Kaynaklar

Demirel, Ö. ve Eralp Altun ( 2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara Pegem –A Yayınları.

Halis, İ. ( 2002).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık

Koşar, E. ve diğerleri . ( 2004) . Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem –A Yayınları.

Yalın, H.İ. ( 2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.