Ders Planı / BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Zihin engellilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği Bireyselleştirilmiş eğitim programının tanımı, amaçları ve hazırlama basamakları,Performans düzeyinin belirlenmesi:çocukla ilgili bilgi toplanması,Performans düzeyinin belirlenmesi:alan ve alt alanların belirlenmesi,Performans düzeyinin belirlenmesi:her alandaki zayıf becerilerin belirlenmesi ve listelenmesi,Performans düzeyinin belirlenmesi:zayıf becerilerin öncelik sırasına dizilmesi,Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizlerinin yapılması,Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizlerinin öğretime katkısı,Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizi yapma yolları,Performans düzeyinin belirlenmesi: bilişsel, akademik ve sosyal becerilerin analizlerinin yapılması,Performans düzeyinin belirlenmesi: tekli ve çoklu fırsat yöntemlerine göre değerlendirme,Uzun ve kısa dönemli hedeflerin bölümleri,Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlanmasındaki diğer basamaklar,Bireyselleştirilmiş eğitim programı örneklerinin incelenmesi ve konuların sırayla işlenmesi şeklinde ilerleyecektir. ,

Haftalık Ders Konuları

1Bireyselleştirilmiş eğitim programının tanımı, amaçları ve hazırlama basamakları
2Performans düzeyinin belirlenmesi:çocukla ilgili bilgi toplanması
3Performans düzeyinin belirlenmesi:alan ve alt alanların belirlenmesi
4Performans düzeyinin belirlenmesi:her alandaki zayıf becerilerin belirlenmesi ve listelenmesi
5Performans düzeyinin belirlenmesi:zayıf becerilerin öncelik sırasına dizilmesi
6Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizlerinin yapılması
7Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizlerinin öğretime katkısı
8Performans düzeyinin belirlenmesi: beceri analizi yapma yolları
9Arasınav
10Performans düzeyinin belirlenmesi: bilişsel, akademik ve sosyal becerilerin analizlerinin yapılması
11Kısa dönemli hedef yazma stratejileri ve kısa dönemli amaçların düzenlenmesi
12Performans düzeyinin belirlenmesi: tekli ve çoklu fırsat yöntemlerine göre değerlendirme
13Uzun ve kısa dönemli hedeflerin bölümleri
14Final

Kaynaklar

Akçamete, G., Tekin, E. (2002) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları. Anı Yayıncılık. Ankara.
Akçin, N (2006) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Uygulanması. Yayınlanmamış Ders Notları
Stickland, B.B., Turnbull, P.A. (1990) Developping and Implenting Individalized Education Programs. Third Edition, Merril Publishing Company.
Gürsel, O.(Ed) (2003) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları