Ders Planı / ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Kavram ve beceri ile ilgili temel tanımları kavrar,.çocuğa uygun beceri ve kavram analizlerini oluşturur ve uygular. Kavram ve beceri analizine uygun materyaller geliştirir. Bu konuda yapılmış çalışmaları yorumlar ve gerektiğinde çocuğa göre uyarlar. Çocuğun bu alandaki performansını değerlendirir.
Dersin İçeriği Öğrenme, öğretim,öğrenmenin özellikleri ve aşamaları, normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri, yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri, kavram öğretimi yaklaşımları, kavram çeşitleri,kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikleri, kavram çeşitleri,kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler, yanlışsız öğretim yöntemleri, eş zamanlı ipucuyla öğretim, sabit bekleme süreli öğretim,doğrudan öğretim, yaratıcı yöntem ve basamaklandırılmış yöntem, basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma, beceride performans düzeyi belirleme, ileri ve tersine zincirleme yaklaşımlarına dayalı olarak amaçları oluşturma, İpucunun sistematik olarak geri çekilmesi işlem sürecinin kullanımı konularını içermektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrenme, öğretim,öğrenmenin özellikleri ve aşamaları
2Normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri
3Normal gelişim gösteren çocuklarda yaşlara göre kavram öğrenme ve süreçleri
4Kavram öğretimi yaklaşımları
5Kavram çeşitleri,Kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler
6Kavram çeşitleri,Kavramın yapısına ilişkin özellikler ile kavramın sunumuna ilişkin özellikler
7Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
8Eş zamanlı ipucuyla öğretim, Sabit Bekleme Süreli Öğretim,Doğrudan öğretim, yaratıcı yöntem ve basamaklandırılmış yöntem
9Ara Sınav
10Basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma
11Basamaklandırılmış yönteme göre amaç belirleme, ölçü aracı oluşturma
12Beceri çeşitleri-Becerilerin kazanılma sıraları-Beceri içi ölçü aracı hazırlama
13Beceride performans düzeyi belirleme
14Final

Kaynaklar

Doğrudan Öğretim Modelinde Kavram Öğretimi.Tuncer,T VE Altunay,B.Kök Yayınclık
Özel Eğitimde Yanlışsız Öretim Yöntemleri.Tekin-İftar,E ve Kırcaalki-İftar.Nobel Yayın Dağıtım.2004
Zihin Engelli Çocuklara Kırmızı, Sarı,Büyük, Daire,Üçgen,Uzun,Kısa, Bir Tane, İki Tane ve Kalın Kavramalrının Kazandırılmasında Açık Anlatım Yöntemi İle Sunulan Bireyselleştirilmiş Kavram Öğreim Materyalinin Etkililirliği.Varol,N. 1992, Eskişehir
Zihin Engellilere Beceri öğretimi. Varol,N. Kök Yayıcılık .2006
Zihin Engellilere Ev İçi ve Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretimi. Cavkaytar, A.Kök Yayıncılık .2006