Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ YILMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Algı kavramı ve çevreleyen kavramlar, algılamada renk, biçim, denge ilişkisi, algılama kuramları, sanat ve tasarımda algılama, örnek analizleri eşliğinde ilişkin yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Algı kavramı ve çevreleyen kavramlar, algılama ölçütleri ve duyular, algılama kuramları, görsel algılama ve tasarım, görsel algılamada renk, biçim, denge ilişkisi, göstergebilimle ilgili temel kavramlar, sanat ve tasarımda algılama konuları irdelenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Algı kavramı ve çevreleyen kavramlar
2Algılama, algılama ölçütleri ve duyular
3Algılama türleri, algılama kuramları, Gestalt algılama ilkeleri
4Görsel algılama ve tasarım
5Algılamada renk, biçim, denge ilişkisi
6Algılamada kültürel ve çevresel etkenler
7Optik illüzyon
8Ara sınav
9Göstergebilim, göstergebilim kuramları, göstergeler, göstergebilimle ilgili temel kavramlar
10Sanat ve tasarımda algılama
11Sanat eserlerinde algılama ve örnek analizleri
12Tasarım ürünlerinde algılama ve örnek analizleri
13Görsel iletilerin popüler kültüre yansımaları
14Konuların genel tekrarı

Kaynaklar

1-John BERGER-Görme Biçimleri-Metis Yayıncılık, 2. METİNAY İNCEOĞLU-Tutum Algı, İletişim, Beykent Üniversitesi Yayınları 3. MAURICE MERLEAU PONTY, Algılanan Dünya, Metis Yayınları 4.KEVIN ROBINS, İmaj, Ayrıntı Yayınları 5. RUDOLF ARNHEIM, Görsel Düşünme, Metis Yayınları 6. RON BURNETT, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları