Ders Planı / İLETİŞİM VE REKLAMCILIK

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ YILMAZ
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MELTEM YENER TANRIVERDİ|Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ YILMAZ
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İletişim ve reklamcılık kavramları, süreçleri, metodlarının kavranmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında iletişimin tanımı, iletişim çeşitleri ve modelleri, etkin iletişim kurma yolları, iletişimde pazarlama kavramı, reklamın pazarlamadaki yeri, reklamın tanımı ve tarihsel gelişimi, reklamın sınıflandırılması, reklam araçları, reklamın etkileri incelenmektedir. Ders, uygulamalı çalışmalarla desteklenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1İletişim alanında tanımlar ve genel bilgiler.
2Tutum, algılama, motivasyonel iletişim.
3Marka ve markayı çevreleyen kavramlar.
4Markalaşma modelleri, tüketici davranışı, tüketim psikolojisi.
5Reklam ve reklamı çevreleyen kavramlar
6Reklam Araçları
7Reklamın hedef kitle üzerindeki etkisi, satınalma eğilimleri.
8Reklam ajansları ve organizasyon yapısı.
9Ara sınav
10Reklamcılıkta yeni eğilimler.
11Reklam ve yeni medya.
12Reklam kampanyası analizleri.
13Tüketim kültürü ve reklam ilişkisi.
14Konuların tekrarı, genel değerlendirme.

Kaynaklar

Metinay İnceoğlu, Tutum Algı İletişim
Metinay İnceoğlu, Motivasyonel İletişim
http://www.campaigntr.com/
http://www.marketingturkiye.com.tr/
http://www.mediacatonline.com/