Ders Planı / PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, pazarlama yönetim sürecinde pazarlama bileşenlerinin (Mal, fiyat, dağıtım, tutundurma, konumlandırma) nasıl yönetileceğini, pazarlanma bilgi sistemi ve pazarlama örgütlenmesinin nasıl düzenleneceğini açıklamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders mal-hizmet, fiyat, dağıtım, tutundurma ve konumlandırma, örgütlendirme ve bilgi sistemi konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Tarihsel Gelişim Süreci, Pazarlama Çevresi: Makro- Mikro Çevre Faktörleri
2Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
3Tüketici Pazarları, Endüstriyel Pazarlar, Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma
4Mamul Politikası: Yeni Mamul Geliştirme Süreci, MHS, Marka, Ambalaj, Satış Sonrası Hizmetler
5Fiyat Politikası, Tutundurma- Bütünleşik Pazarlama İletişimi
6Kişisel Satış, Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Geliştirme ve Doğrudan Pazarlama
7Dağıtım Politikası
8Ara Sınav
9Fiyat, Tutundurma (Pazarlama İletişimi)
10Reklam ve Halkla İlişkiler
11İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
12Dağıtım Kanalları ve Fiziksel dağıtım (Lojistik)
13Pazarlama Yönetiminde Organizasyon, Uygulama ve Denetim
14Hizmet Pazarlaması

Kaynaklar

1- A. Hamdi İSLAMOĞLU, Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınevi, 2002.
2- İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2009.