Ders Planı / İNSAN HAKLARI VE SOSYAL HİZMET

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders, sosyal hizmet öğrencilerinin insan haklarının tarihsel gelişimini, felsefi temellerini, hak kavramının felsefi-sosyolojik-politik çerçevesini ve insan hakları ile sosyal hizmet arasındaki ontolojik bağı eleştirel bir biçimde tartışabilmelerini ve baskı, ayrımcılık ve sosyal adaletsizlik biçimlerini anlamalarını ve eleştirel bir biçimde tartışabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, İnsan Hakları tarihi, gelişimi ve günümüzdeki yeri, tanım, kavram ve teorileri, özel ihtiyaç grupları, sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarının önemi ve mesleki çerçeve olarak insan hakları oluşturur.

Haftalık Ders Konuları

1Ders İçeriğinin Tanıtılması
2İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi
3İnsan Hakları Perspektifinden İhtiyaçlar
4İnsan Haklarının Nitelikleri
5İnsan Haklarının Sınıflandırılması
6İnsan Hakları Hukuku
7Temel Hakların Pozitif Analizi 1
8Ara Sınav
9Temel Hakların Pozitif Analizi 2
10Sosyal Hizmetin İnsan Hakları ile Kurduğu İlişki
11Hak Temelli Yaklaşım ve Savunuculuk
12Gruplar 1: Çocuklar, Gençler, Kadınlar
13İnsan Hakları ve Hassas Gruplar 2: Engelliler, Yaşlılar, Yoksullar
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Erdoğan, M. (2010). İnsan Hakları Teorisi ve Hukuku, 3. Baskı, Orion Yayınevi, Ankara.
Ife, J. (2017). İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet, (Ed. Durdu Baran Çiftçi), Nika Yayınevi, Ankara.