2023-15 Ek-04 Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü ve Sürdürülebilirlik Kurulu Yönergesi

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam ve Tanımlar


Amaç ve Kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı; İstanbul Aydın Üniversitesinin Sürdürülebilirlik politikası çerçevesinde ilgili faaliyetlerin planlanmasını ve yürütülmesini sağlamak üzere paydaşlar ile birlikte hizmet vermesi amaçlanan Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü ve Sürdürülebilirlik Kurulunun teşkilat yapısı, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.


Tanımlar

MADDE 2 Bu Yönergede geçen;

  1. Rektör : İstanbul Aydın Üniversitesi Rektörünü,
  2. Rektör Yardımcısı : İstanbul Aydın Üniversitesinin konuyla ilgili Rektör Yardımcısını,
  3. Sürdürülebilirlik Kurulu : İstanbul Aydın Üniversitesi Sürdürülebilirlik Kurulunu,
  4. Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü : İstanbul Aydın Üniversitesi Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğünü,
  5. Senato: İstanbul Aydın Üniversitesi Senatosunu
  6. Üniversite: İstanbul Aydın Üniversitesini
  7. Üye: Senato tarafından belirlenmiş Sürdürülebilirlik Kurulu üyelerini temsil eder.
  8. Üniversite üst yönetimi : Mütevelli heyeti, rektör, rektör yardımcıları,


İKİNCİ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Amacı, Çalışma Esasları, Görev ve Sorumlulukları


Amaç

MADDE 3 – (1) Koordinatörlüğün amacı üniversitenin sürdürülebilirlik stratejilerinin belirlenmesi, eylem planlarının hazırlanması konusunda çalışmalar yapmak ve uygulanmasını sağlamak, üniversite birimlerine rehberlik ederek sürdürülebilirlik ekosistemini düzenlemek, bireysel, toplumsal ve kurumsal sürdürülebilirlik farkındalığını oluşturmak ve kurumun sürdürülebilirlik yetkinliğini artırmaya yönelik iyileştirme faaliyetlerinde ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarının gerçekleştirilmesine katkıda bulunmaktır.


Görev ve Sorumluluklar

MADDE 4 - (1) Koordinatörlük aşağıda verilmiş olan görevleri yürütmekle sorumludur:

  1. Üniversitenin sürdürülebilirlik politika metninin oluşturulmasına rehberlik etmek ve bunların uygulanmasına katkı sunmak,
  2. Üniversiteyi sürdürülebilirlikle ilgili ulusal ve uluslararası alanda yapılan üniversite sıralamalarında üst sıralara taşımak için sürdürülebilirlik stratejilerinin belirlenmesine, izlenmesine ve değerlendirilmesine yönelik çalışmalarda bulunmak,
  3. Üniversitenin sürdürülebilirlik başlığında faaliyet gösteren ilgili birimleriyle koordinasyonu sağlamak,
  4. Sürdürülebilirlikle ilgili konularda paydaşlarla iş birlikleri oluşturmak,
  5. Sürdürülebilirlik Kurulu tarafından sunulan önerileri değerlendirmek,
  6. Koordinatörlüğün faaliyet alanı ile ilgili konularda eğitimler düzenlemek


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Teşkilat Yapısı, Koordinatörün Görev, Yetki ve Sorumlulukları


MADDE 5 – (1) Koordinatörlük; ilgili alandaki Rektör Yardımcısına bağlı olup, bir Koordinatör, bir Koordinatör Yardımcısı yöneticiliğinde faaliyetlerini yürütür.

(2)    Koordinatörlüğün akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, Rektör tarafından görevlendirilecek personelle karşılanır. Koordinatörlükte proje, etkinlik veya araştırma ölçeğinde yarı zamanlı veya gönüllü öğrenciler de görev alabilir.

(3)    Koordinatörlüğün organizasyon şeması aşağıda verilmiştir.



Resim12.png


Şekil 1: Koordinatörlük organizasyon şeması


Koordinatör

MADDE 6 – (1) Koordinatör Rektör tarafından üç (3) yıllığına atanır ve görev süresi bitince tekrar atanabilir veya gerekli görülmesi halinde görev süresi bitmeden görevden alınabilir.


Koordinatörün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 7 – (1) Koordinatörün görevleri aşağıda verilmiştir:

a)  Koordinatörlüğü kurum içi ve kurum dışında temsil etmek,

b)  Koordinatörlüğün amaçlarını gerçekleştirmek için gerekli faaliyetleri planlamak, planları uygulamak, sonuçları izlemek, gerekli iyileştirmeleri yapmak ve üst yönetime gerekli önerilerde bulunmak,

c) Koordinatörlük  Kurul  ve  kurumun  sürdürülebilirlikle  ilgili  birimleri  ve  öğrenci  kulüpleriyle

koordinasyonunu sağlayarak üniversitede sürdürülebilirlik ekosistemini oluşturmak,

d)  Koordinatörlüğün idari işlerini yürütmek,

e)   Kurul gündemini oluşturmak ve alınan kararları değerlendirmek,

f)  Görev alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlarla temasta olmak, ortak projeler geliştirmek,

g)  Üniversitenin sürdürülebilirlik politikasının birimlerce uygulanmasını sağlamak,

h)   Üniversitenin sürdürülebilirlik stratejilerine yönelik etkinlikler düzenlemek ve gerekli iş birliklerini sağlamak,

i)  Kurumda sürdürülebilirliğe ilişkin yapılan tüm bilimsel ve toplumsal çalışmaları izlemek ve arşivlemek,

j)    Üniversite üst yönetimine gerektiğinde görev alanıyla ilgili konularda raporlar hazırlamak, bilgi vermek, öneride bulunmak,

k)   Üniversitenin Kurumsal Sürdürülebilirlik Raporunun hazırlanmasını, güncellenmesini ve ilgili eylem planlarının yürütülmesini koordine etmek,


(2)    Koordinatör Rektöre ve ilgili Rektör Yardımcısına karşı sorumludur.

(3)    Koordinatör görevi başında bulunmadığı zamanlarda yardımcısı Koordinatörlüğe vekâlet eder. Vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni Koordinatör görevlendirilir.



Koordinatör Yardımcısı

MADDE 8 – (1) Koordinatör Yardımcısı Rektör tarafından üç (3) yıllığına atanır. Koordinatör Yardımcısı aynı usulle tekrar atanabilir veya gerekli görülmesi halinde süresi dolmadan görevden alınabilir. Koordinatörün görev süresinin sona ermesi ile Koordinatör Yardımcısının da görev süresi sona erer.


Koordinatör Yardımcısının Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 9 – (1) Koordinatör Yardımcısının görevleri şunlardır:

a)  Sürdürülebilirlik ekosisteminin sürekliliğinin ve verimli çalışmasının sağlanabilmesi için Koordinatör tarafından verilen görevleri yapmak ve raporlamaları gerçekleştirmek,

b)   Koordinatör tarafından planlanan faaliyetlerin uygulama sonuçlarını izlemek ve koordinasyonunu

sağlamak,

c)  Koordinatör olmadığı zamanlarda Koordinatörlüğe vekâlet etmek,

    1. Koordinatörün vereceği diğer görevleri yapmak.

(2) Koordinatör Yardımcısı Koordinatöre karşı sorumludur.


Sürdürülebilirlik Kurulu

MADDE 10 – (1) Sürdürülebilirlik Kurulunun başkanlığını Rektörün görevlendireceği ilgili Rektör Yardımcısı yapar.

  1. Sürdürülebilirlik Kurulu farklı akademik disiplinlerden konuyla ilgili öğretim elemanlarından, en az bir öğrenci ve farklı idari birimlerden en az 2 üyeden oluşur.
  2. Kurul Üyeleri Rektör tarafından görevlendirilir.
  3. Üyelerin görev süreleri üç (3) yıl olup; görev süresi dolan üye yeniden aynı usulle görevlendirilebilir ya da gerekli görülmesi halinde üyeler görev süresi sona ermeden değiştirilebilir.
  4. Üyeliklerden herhangi bir sebeple ayrılma durumu olursa bir (1) ay içinde Rektör tarafından ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye belirlenir.
  5. Geçerli mazereti olmaksızın Kurul toplantılarına arka arkaya üç (3) kere katılmayan veya çekilmek isteyen ya da görevini yapamaz hale gelen üyelerin görevi, görev süresi bitimi beklenilmeden kendiliğinden sona erer.
  6. Kurulun kararları tavsiye niteliğindedir.


MADDE 11 – (1) Kurul, Kurul Başkanının çağrısı üzerine en az ayda bir kez toplanır.

(2) Kurul salt çoğunlukla toplanır ve kararlar açık oylama ve oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması

halinde Kurul Başkanının kullandığı oy belirleyicidir.


Sürdürülebilirlik Kurulunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 12 – (1) Kurulun görevleri şunlardır:

a)  Koordinatörlüğe üniversitenin sürdürülebilirlik çalışmalarına ilişkin görüş ve önerilerde bulunmak,

b)        Sürdürülebilirlik      performansının     iyileştirilmesi     konusunda     Koordinatörlük     faaliyetlerini

değerlendirmek amacıyla görüş ve önerilerde bulunmak,

c)  Koordinatörlük faaliyetlerine ilişkin gerekli durumlarda iş birliğine dayalı çalışmalar yürütmek,

d)  Koordinatörlük çalışmalarına destek vermek,

e)  Alt eylem planlarının yazılmasını sağlamak,

f)  Üniversitenin sürdürülebilirlik politikalarına ilişkin Koordinatörlüğe görüş ve önerilerde bulunmak,

g)  Üniversitenin politika belgelerinde sürdürülebilirlikle ilgili belirlenen hedefleri kurul üyeleri arasında paylaştırmak ve hedef doğrultusunda eylem planlarının uygulanmasını sağlamak,

h)     Üniversitenin politika belgelerinde belirlenen hedeflere yönelik yıllık ilerleme raporlarının hazırlanmasında koordinatörlükle iş birliği içinde çalışmak,

i)   Üniversite sürdürülebilirlik politikası ve faaliyetleri çerçevesinde personel, öğrenci eğitimlerinin içeriklerine ilişkin Koordinatörlüğe önerilerde bulunmak,

j)  Sürdürülebilirlik alanında projeler ve faaliyetler geliştirmek.

 

Koordinatörlük İdari Personelinin Görevleri

MADDE 13– (1) Koordinatörlük idari personelinin görevleri şunlardır:

  1. Kurul toplantılarında raportörlük yapmak,
  2. Koordinatörlük yazışmalarını yapmak,
  3. Koordinatör ve Koordinatör Yardımcısının vereceği diğer görevleri yapmak.

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler Yürürlük


MADDE 14 (1) Bu yönerge Üniversite Senatosunda kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.


Yürütme

MADDE 15 (1) Bu yönergeyi İstanbul Aydın Üniversitesi Rektörü yürütür.


güncelleme: 30.4.2024 14:49