Fakülte

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi

Tarihçe:
 
İletişim Fakültesi 18.05.2007 tarihli 26526 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5656 EK–73 Sayılı Kanunla kurulan İstanbul Aydın Üniversitesi’nin ilk kurulan fakültelerinden biridir. Fakültemiz 2007 yılından 2013 yılına kadar eğitim-öğretime Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Radyo Televizyon ve Sinema, Gazetecilik ve Görsel İletişim Tasarımı olmak üzere dört program ile devam etmiştir. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Televizyon Haberciliği ve Programcılığı ile Reklamcılık, 2017 – 2018 eğitim-öğretim yılında Yeni Medya ve İletişim programları açılmıştır. Fakültede toplam 7 program bulunmaktadır. Programların eğitim öğretim dili Türkçe’dir.


 

Misyon:

Misyonumuz, içinde yaşadığı dünyayı, toplumu kucaklayan, olayları ve olguları bütüncül bir bakış açısıyla görebilen, daima sorgulayıcı olan, eleştirel ve analitik yönü kuvvetli, yarının dünyasını bugünden sezinleyebilen iletişim profesyonellerini hayata kazandırmaktır. Sahip olduğu teknolojik altyapısını sürekli güncelleyen, güçlü dış paydaş ilişkileriyle sektörden ilham alan ve yenilikleri programlarına adapte eden fakültemiz, toplumun milli ve manevi değerlerine bağlı, çevresine duyarlı, sürekli değişimi hayat felsefesi olarak benimsemiş bireyler yetiştirmeyi misyon edinmiştir. Fakültemiz bu doğrultuda, daima öğrenciyi merkeze alan, demokratik katılımcılığı teşvik eden, özgürlükçü ve çağdaş bir anlayışla yönetilmektedir.

 

Vizyon:

Vizyonumuz, iletişim biliminde ve eğitiminde referans alınan kalite standartlarına ulaşmak, söz konusu standartları sürekli kılmak ve çağın gereksinimlerine göre daima güncel tutmaktır. Bu amaçla İletişim Fakültesi olarak akademik ve idari kadro tarafından tüm süreçlerin planlanması, hayata geçirilmesi, denetlenmesi ve gerektiğinde önlemlerin alınabilmesi; iletişim alanında özgün eserlerin ortaya konulması ve bilimsel çalışmaların kazandırılması; teorik ve uygulamalı eğitimin bütünleştirildiği, yaratıcı, yenilikçi ve sürdürülebilir bir yapı inşa edilmesi ilkelerini kapsayan bütüncül bir anlayışı benimsemekteyiz. Alanında iyi yetişmiş güçlü akademik kadromuz, sektördeki yenilikleri içeren müfredat programlarımız, modern uygulama alanlarımız ve altyapımız ile bünyemizde yetişen/yetişecek olan iletişim profesyonellerinin uluslararası standartlara yüzde yüz uyumlu bir eğitim hayatı sunmaktayız.


Değerler:

Hızla dijitalleşen dünyada ve sürekli evrilen medya koşullarında iletişim fakültelerinin çağa göre konumlandırılması hayati önem taşımaktadır. İAÜ İletişim Fakültesi olarak günü okumanın öneminin farkındayız ve sahip olduğumuz temel değerlerimizi şu şekilde sıralamaktayız:

  1. Yenilikçi olmak
  2. Demokratik, özgürlükçü ve adil olmak
  3. Disiplinler arası bir bakış açısına sahip olmak
  4. Uluslararası standartlarda eğitim sunmak
  5. Öğrenci odaklı eğitimi benimsemek
  6. Alana ilişkin teknolojilere dair yetkinlik kazandırmak
  7. Yaşam boyu eğitimi desteklemek
  8. Yönetimde katılımcı ve şeffaf bir anlayışa sahip olmak
  9. Toplumun her kesimi ile temasta olmak
  10. Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak
  11. Kültürel, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uymak

 

Amaç:

Amacımız, toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik değerler doğrultusunda değişime ve gelişime açık bir eğitim, araştırma ve uygulama merkezi olmaktır. Bu doğrultuda, mesleki pratiklerde toplumsal sorumluğu ve yararı gözeten, dünyaya ve kendisine eleştirel bakabilen, mesleki yetkinlik ve becerilere sahip iletişim meslek profesyonelleri yetiştirmektir.

 

Hedefler:

1. Eğitim-öğretim kalitesinin ve altyapısının sürekli gelişiminin sağlanması

  1. Eğitim- öğretim programlarını güncel tutmak
  2. Sektörel iş birliklerini ve dış paydaşlarla ilişkileri güçlendirmek
  3. Dış paydaşları fakültemize davet etmek ve onları yerinde ziyaret etmek
  4. Paydaşlarla yürütülen toplantılar neticesinde yapılan fikir alışverişleri ile ders müfredat programlarını zenginleştirmek
  5. İletişim alanında tecrübeli ve yetkin isimlerle dijital etkinlikler, webinar buluşmaları, atölye çalışmaları düzenlemek

2. TV stüdyosu, kurgu odaları, reji odası, seslendirme odası, haber ajansı odası ve fotoğraf stüdyosu, atölyeler gibi uygulama alanlarının etkin biçimde kullanılması

  1. Teorinin uygulama ile birleştirilmesi adına ödev ve projeleri fakülte uygulama alanlarını kapsayacak şekilde dağıtmak ve öğrenciler arasında görevlendirmeleri yapmak
  2. İlgili alanlarda sektörde yarı zamanlı ya da proje bazlı çalışmak üzere öğrencileri yönlendirmek
  3. İAHA destekli Göz Dergisi ve İF Haber'in yanı sıra PR Atölye, Reklam Atölyesi gibi uygulama yayınlarına öğrenci katılımını teşvik etmek

3. Bilimsel araştırma kapasitesinin geliştirilmesi ve teşvik edilmesi

  1. Güçlü ve sürdürülebilir bir bilimsel araştırmalar politikası ortaya koymak
  2. Ulusal ve uluslararası atıf indeksi kapsamındaki dergilerde yayın sayısını artırmak
  3. Ulusal ve uluslararası kurumlardan proje desteğinin alınması
  4. Alanla ilgili düzenli olarak kongre, konferans, seminer vb. faaliyetler gerçekleştirmek

4. Mezuniyet sonrası eğitim – öğretimin kalitesinin ve altyapısının geliştirilmesi

  1. Mezunlar Derneği'nin fonksiyonlarını artırmak ve derneği görünür kılmak
  2. Mezunlarla mevcut öğrenciler arasındaki bağı güçlendirecek sosyal faaliyetler, etkinlikler ve mentor buluşmaları düzenlemek

5. Sosyal sorumluluk, halkla ilişkiler ve toplumsal fayda faaliyetlerinde yer alınması

  1. Fakülte olarak şehrin kamu ve özel kurumlarıyla sürekli iş birliği içinde olmak
  2. İstanbul'daki kamu kurumları için eğitim etkinlikleri düzenlemek
  3. Lise ve kolej ziyaretleriyle fakülte tanıtımını yapmak ve potansiyel öğrencilerle bağı güçlendirmek
  4. Öğrencilere sosyal sorumluluk projeleri tasarlatmak ve uygulatmak

güncelleme: 1.12.2022 14:47