Projeler

Yeni Medya Uygulama ve Araştırma Merkezi Projeleri

 

  1. Yeni Medya ve Aile Çalıştayı 2019

İstanbul Aydın Üniversitesi ve Üsküdar Üniversitesi ortaklığı ile 27 Mart 2019 Çarşamba günü Üsküdar Üniversitesi Güney Yerleşkesi’nde “Yeni Medya ve Aile” başlıklı bir çalıştay gerçekleştirilecektir. Yeni medya kavramının sosyal ve kültürel hayattaki etkilerini izlemek ve değerlendirmek amacı ile düzenlenen çalıştayda iletişim, tıp, adlî bilimler, psikiyatri, çocuk gelişimi, psikoloji ve sosyoloji gibi farklı alanlarda çalışan uzmanlar bir araya getirilerek konu ile ilgili sağlıklı veri oluşturulacaktır.

  1. Ortaöğretim (lise) öğrencilerine “Sosyal Medyada İçerik Üretimi” projesi

Dijital yerli olarak tanımladığımız 2000 sonrası doğumlu lise öğrencilerine sosyal medyada ileti üretimi ile ilgili temel eğitimler verilecektir. Bu sosyal sorumluluk projesiyle ön ve son testlerle bilimsel çalışmalar da yapılacaktır. Hazırlanacak sosyal sorumluluk projesiyle ve belediye ile kurulacak işbirlikleriyle çarpan etkisi daha da arttırılarak geniş çaplı kitlelere ulaşılması planlanmaktadır. Böylece makro anlamda toplumda farkındalık yaratacak bir katkı sağlaması hedeflenmektedir. (Bu proje Küçükçekmece Belediyesi ve İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile gerçekleştirilecektir.)

  1. Dijital Hastalıklar Projesi

Yeni Medya yüksek lisans öğrencileriyle TÜBİTAK destekli araştırmalarla yeni(dijital hastalıklar) terminolojiler incelenecek ve bu araştırmalara bağlı bilimsel makaleler hazırlanacaktır.

  1. Dijital Hastalıklar Kitabı

Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Gökmen Hakan Karadağ editörlüğünde, Yeni Medya Uygulama ve Araştırma merkezi ekibinin de katkılarıyla geleceğimizin sorunlarından olan dijital hastalıklar konusunda bilimsel çalışmaları kapsayan kitap Der Yayınları'ndan yayınlanmıştır. Dijital yaşamın insan üzerindeki psikolojik ve fizyolojik etkilerini anlatan "dijital hastalıklar, dijital rahatsızlıklar, dijital davranış bozuklukları, patolojik internet kullanımı, cep telefonu bağımlılığı, internet bağımlılığı" gibi terimler giderek daha sık kullanılıyor, zamanla bu terimlere bir yenisi ekleniyor. Öncülüğünü İstanbul Aydın Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü Başkanı Doç. Dr. Deniz Yengin’in yaptığı; editörlüğünü, televizyon habercisi, yazar ve akademisyen Dr. Gökmen Hakan Karadağ’ın üstlendiği bu kitap neredeyse gerçeği değil de gerçeğin dijital temsilini yaşayanların yakalanmaya başladığı hastalıkları, rahatsızlıkları, bozuklukları ele alıyor. Bu kitap ayrıca uluslararası yayınevi olan Peterlang tarafından da ingilizce olarak yayımlanacaktır.

  1. İletişim ve Teknoloji Kongresi 2019

“İletişim ve Teknoloji Kongresi-CTC2019” bağlamında gerçekleştirilen etkinlikler aşağıda belirtilmektedir.

  1. Hololens BAP Projesi

Projenin temel amacı artırılmış gerçeklik teknolojisi için üretilen Hololens’in sahip olduğu teknolojik içeriğin hareket sensörleriyle desteklenmiş sistemlerle incelendiği bilimsel çalışmalar ortaya koymaktır. Bu çalışmalarla sanal gerçeklik teknolojisinin gelişimi ve kullanıcılar üzerindeki etkileri gözlemlenecek, elde edilen veriler ışığında teknoloji için yeni yerel üretimler ortaya konabilecektir. Kullanıcılar bu çalışmalar ile yalnızca içerik bağlamında bilgi edinmeyecek, kendi tasarımlarını uygulamaya geçirecek verilere sahip olacak, stratejik olarak planlama yapabilecek, kullanıcılara uygun dijital içerik üretebilecektir. Bu çalışmalarla ayrıca artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanıcılarının yaşadıkları fiziki ve kısmi psikolojik sorunlara da ışık tutulacaktır. Çalışmaların önemli hedeflerinden biri de artırılmış gerçeklik teknolojisi için üretilecek olan projelere kullanıcı tabanlı faydalı bilgiler sağlamaktır. Akademik anlamda artırılmış gerçeklik kavramının yeni yeni geliştiği günümüzde amaç bireyin sorunlarına dijital olarak çözümler üretebilen, yaratıcı ve uygulamacı yeni nesiller yetiştirmektir. Birey Hololens sayesinde elde edilen bilgileri kullanarak sanal gerçeklik gelişiminin bir parçası olacaktır. Böylece birey yalnızca bir takipçi değil üretici ve tasarımcı haline gelecektir. Bu bağlamda kullanıcı birey artırılmış gerçeklik teknolojisine içerik üreterek kendi değişim ve gelişimine tanık olacaktır. Çalışmaların bir diğer hedefi ise yeni medya öğrencilerinin stratejik dijital içerik üretimini pratikte öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenci çalışmanın sunduğu verilerle, sistemden gelecek olan istatistikleri okuma ve yorumlama yetisi kazanacaktır. Bu yetinin ışığında kendisinden beklenen hedef kitle analizini doğru yaparak, kitleye uygun içerik üretmesidir. 15 Şubat 2019 tarihinde başlayan BAP projesi halen devam etmektedir.

  1. Aplikasyon Tasarımı Kitabı

İstanbul Aydın Üniversitesi Yeni Medya Uygulama ve Araştırma Merkezi çalışmaları bağlamında İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi İhsan Emre Erol tarafından “Aplikasyon Tasarımı” başlıklı kitap çalışması hazırlanmıştır. Yeni medya uygulamaları noktasında aplikasyon üretimlerine katkı sağlayacak olan bu kitap; IOS’ta kullanılan Xcode teknikleriyle aplikasyon tasarımlarının gerçekleşmesine olanak sağlayacak bilgi ve önerileri barındırmaktadır. Yeni medya olgusu gündelik tekniklerin dijitalleşmesini zorunlu kılmaktadır. İletişimin dijitalleşmesiyle birlikte kullanmış olduğumuz iletişim araçlarının da güncellenmesi ve bu araçlara yeni uygulamaların üretilmesi gerekmektedir. Bu noktada özellikle  de mobil telefon kullanan kullanıcıların kullanımına sunulan aplikasyonlar gündelik yaşamın vazgeçilmezi olmayı başarmıştır. Bu minvalde aplikasyon üretimi için geliştiricilere ihtiyaç bulunmakta ve geliştiricilerin de başvurabileceği bir kılavuz elzemdir. Mobil uygulamaların hayatımıza girmesi ile birlikte bu uygulamaların geliştirilmesine yönelik problemlerin çözümü de geliştiriciler arasında popülerleşmeye başladı. Özellikle sektörde öncü faaliyetleri ile göze çarpan Apple Inc. Firmasının kendi mobil cihazlarına yazılım geliştirmek mobil platformlara ilgi duyan herkes için göz alıcı bir prestij kaynağı haline geldi. Ayrıca sahip olduğu pazar payına karşılık geliştirici sayısının sektörde yeterli seviyede olmaması IOS uygulama geliştiricilerine olan sektörel talebi artırdı. Bu kitapta hiç yazılım bilmeseniz dahi; Swift programlama dili ile sıfırdan mobil uygulama geliştirmenin temellerini atabilir ve bir mobil uygulama geliştiricisi olma yönündeki ilk adımı atabilirsiniz. Apple Inc. firmasının kendi tümleşik geliştirme platformu (IDE) olan Xcode‘u kullanmayı öğrenerek, Swift programlama dilinin esnek yapısına ilişkin bilgi sahibi olabilirsiniz. Kitabın içinde bulunan örnek uygulamalar; mobil uygulama tekniklerinin anlaşılmasına olanak sağlamaktadır.


  1. Virtual Reality - Eye Tracking (Sanal Gerçeklik Göz Taraması) Projesi

Bu projede HTC Vive(kablosuz) Sanal Gerçeklik kullanımı sırasında beynin verdiği tepkiler EEG cihazı ile ölçülecek ve diğer kitle iletişim araçlarıyla karşılaştırmalı analiz yapılacaktır. Bu eğitimler sonucunda toplanan verilerle bilimsel çalışmalar hazırlanacaktır. Elde edilen veriler ışığında Epson ortaklığında akıllı gözlük yazılımı üretilecek olup sanal gerçeklik sistemleri için oldukça kullanışlı ve ihtiyaca yönelik bir teknoloji ortaya konacaktır. Projenin temel amacı artırılmış gerçeklik teknolojisi için üretilen Hololens’in sahip olduğu teknolojik içeriğin hareket sensörleriyle desteklenmiş sistemlerle incelendiği bilimsel çalışmalar ortaya koymaktır. Bu çalışmalarla sanal gerçeklik teknolojisinin gelişimi ve kullanıcılar üzerindeki etkileri gözlemlenecek, elde edilen veriler ışığında teknoloji için yeni yerel üretimler ortaya konabilecektir. Kullanıcılar bu çalışmalar ile yalnızca içerik bağlamında bilgi edinmeyecek, kendi tasarımlarını uygulamaya geçirecek verilere sahip olacak, stratejik olarak planlama yapabilecek, kullanıcılara uygun dijital içerik üretebilecektir. Bu çalışmalarla ayrıca artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanıcılarının yaşadıkları fiziki ve kısmi psikolojik sorunlara da ışık tutulacaktır. Çalışmaların önemli hedeflerinden biri de artırılmış gerçeklik teknolojisi için üretilecek olan projelere kullanıcı tabanlı faydalı bilgiler sağlamaktır. Akademik anlamda artırılmış gerçeklik kavramının yeni yeni geliştiği günümüzde amaç bireyin sorunlarına dijital olarak çözümler üretebilen, yaratıcı ve uygulamacı yeni nesilleryetiştirmektir. Birey Hololens sayesinde elde edilen bilgileri kullanarak sanal gerçeklik gelişiminin bir parçası olacaktır. Böylece birey yalnızca bir takipçi değil üretici ve tasarımcı haline gelecektir. Bu bağlamda kullanıcı birey artırılmış gerçeklik teknolojisine içerik üreterek kendi değişim ve gelişimine tanık olacaktır. Çalışmaların bir diğer hedefi ise yeni medya öğrencilerinin stratejik dijital içerik üretimini pratikte öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenci çalışmanın sunduğu verilerle, sistemden gelecek olan istatistikleri okuma ve yorumlama yetisi kazanacaktır. Bu yetinin ışığında kendisinden beklenen hedef kitle analizini doğru yaparak, kitleye uygun içerik üretmesidir. 15 Şubat 2019 tarihinde başlayan BAP projesi halen devam etmektedir.


  1. Gamesweek Merkez Katılımı

6-10 Haziran 2018 tarihleri arasında CNR Holding tarafından düzenlenecek olan “Games Week İstanbul Video Oyunları ve Teknolojileri Fuarı”na katılım gerçekleşmiştir. Fuarda Üniversitemize ait Sanal Gerçeklik sistemleriyle ilgili tanıtımlar ve sunumlar gerçekleşmiştir. Bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve etkinliklerin düzenlenmesi için Doç.Dr. Deniz YENGİN, Dr.Öğr.Üyesi Ayten ÖVÜR ve Arş.Gör. Tamer BAYRAK görevlendirilmiştir. 6-10 Haziran 2018 tarihleri arasında CNR Holding tarafından düzenlenen “Games Week İstanbul Video Oyunları ve Teknolojileri Fuarı”na İletişim Fakültesi ve Güzel Sanatlar Fakültesi ortaklığıyla katıldık. 5000’e yakın ziyaretçinin olduğu fuarda Sanal Gerçeklik deneyimleri sunulmuştur.

İlişim: http://vrlab.aydin.edu.tr/2018/06/10/866/


  1. VR Tanıtım (2017-2018 Yaz Dönemi)

16 Temmuz – 3 Ağustos tarihlerinde gerçekleşecek olan İstanbul Aydın Üniversitesi tanıtımlarında, hazırlanacak olan 360 Videolar ve tasarlanan VRAYDIN Cardboard’larla tanıtımlar gerçekleştirilecektir. 2017 - 2018 eğitim öğretim dönemi içerisinde çekilmiş olan tüm 360 videolar VRAYDIN Platformu üzerinden gösterilecektir. Bununla birlikte HTC Vive, Playstation VR ve Oculus sistemlerinde sanal gerçeklik oyunları oynatılarak bu sistemlere nasıl oyun yazıldığı anlatılacaktır.

 

  1. Yeni Medya ve Sanal Gerçeklik Kitabı

Merkez yayınları bağlamında Doç.Dr. Deniz YENGİN ve Arş.Gör. Tamer BAYRAK tarafından hazırlanan “Yeni Medya ve Sanal Gerçeklik” kitabının yayımlanması BAP Komisyonu ve Mütevelli Heyet Başkanlığı’nın Olur’u ile uygun görülmüştür. Bu bağlamda  Yeni Medya ve Sanal Gerçeklik” kitabı İstanbul Aydın Üniversitesi Yeni Medya Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları tarafından yayımlanmıştır. İlişim: http://vrlab.aydin.edu.tr/yayinlar/



Yeni Medya Uygulama ve Araştırma Merkezi Sempozyum ve Çalıştayları

 

  1. Dijital Dönüşüm ve Toplumsal Etkileri Çalıştayı

TARMER işbirliği ile “Dijital Dönüşüm ve Toplumsal Etkileri” Çalıştayı planlanmaktadır.

  1. Türkiye’de Analogtan Dijitale Radyo Yayıncılığı Sempozyumu (50. yılı)

İletişim Fakültesi işbirliği ile “Türkiye’de Radyoculuğun Geleceği” sempozyumu planlanmaktadır. (Kasım 2017)

  1. Uluslararası İletişim Teknolojileri ve Yayıncılığı Sempozyumu

İletişim Fakültesi işbirliği ile uluslararası sempozyum planlanmaktadır. (Mart-Nisan 2018)

 

 

Yeni Medya Uygulama ve Araştırma Merkez Eğitimleri

 

  1. VR Sinema Sertifika Programı

İAÜ Sürekli Eğitim Merkezi işbirliği ile “VR Sinema Sertifika Programı” düzenlenecektir.

  1. Dijital İçerik Yönetimi Sertifika Programı

İAÜ Sürekli Eğitim Merkezi işbirliği ile “Dijital İçerik Yönetimi Sertifika Programı” düzenlenecektir.

​​

güncelleme: 26.3.2019 12:06