Ders Planı / OPTİSYENLİKTE TİCARİ UYGULAMALAR

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. PERVİN KILIÇ
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı • Bilgi Kavramı, Bilgi Sistemleri ve İşletme Kavramı bu dersin amaçları arasındadır. • Muhasebe temel kavramları, ilkeleri ve tekdüzen hesap planının işleyişi verilmektedir. • Tüketim, tüketim ve tüketici davranışları kavramlarının açıklanması dersin amaçlarıdır.
Dersin İçeriği • Muhasebe temel kavramlarını, ilkelerini ve tekdüzen hesap planının işleyişini inceleyebilme, • İşletmelerin Sınıflandırılması, • Tüketim, tüketim ve tüketici davranışları kavramlarının açıklanması,

Haftalık Ders Konuları

1Muhasebenin tanımı, muhasebe ile ilgili gruplar, muhasebenin uzlanım dalları ve diğer bilimler ile ilişkisi,
2Muhasebenin tanımı, muhasebe ile ilgili gruplar, muhasebenin uzlanım dalları ve diğer bilimler ile ilişkisi,
3Muhasebede hesap kavramı ve gruplandırılması, hesap planı, genel hesap planı ve hesap çerçevesi, bilanço ve gelir tablosu hesaplarının işleyişi,
4Hazır değerler ve menkul kıymetler ile ilgili dönem içi ve dönem sonu muhasebe uygulamaları ve örnek çözümleri,
5Bilgi Kavramı,
6Bilgi Sistemleri ve İşletme Kavramı,
7Vize
8İşletmelerin Sınıflandırılması,
9Sicil – Ticaret Sicili, Tacirlerle İlgili diğer siciller,
10Tüketim, tüketim ve tüketici davranışları kavramlarının açıklanması,
11Tarihsel süreçte modern tüketim olgusunun doğuşu, gelişimi,
12İhtiyaçlar, arzular ve ihtiyaçların hiyerarşisi, tüketimin kurumsallaşması,
13Tüketici davranışlarının pazarlamadaki önemi,
14Tüketici davranışları ve pazarlama uygulamaları,

Kaynaklar

Ders notları.