Ders Planı / OPTİSYENLİKTE İŞLETME YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. PERVİN KILIÇ
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İş ve sosyal güvenlik hukuku ile ilgili genel bilgileri vermek. Günümüzün küresel ve rekabetin üst düzeyde olduğu piyasa koşullarında markalaşma ve marka stratejisi geliştirmenin önemi anlatılarak öğrencilerimizin mesleki yaşamlarında markalaşmaya gereken önemi vermeleri sağlanmaya çalışılacaktır. Bu dersle, öğrencilerimizin ileride bulundukları sektörlerde rekabet gücüne sahip, tüketici beklentileri doğrultusunda hareket edebilen ve müşterileri tarafından aranan markalar haline gelebilmeleri için uygun bilgi ve becerinin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği İşletme, işletme yönetimi ve pazarlama hakkında bilgi sahibi olmak amaçlanır. Dersin temel amacı; işletme biliminin ve işletmelerin ekonomik sisteme katkılarını anlatmak, insanların gereksinmelerini, bunlar sonucunda ortaya çıkan talep ve arz kavramını ve işletmeler için anlamını açıklamak, pazarlamanın konusu ve ekonomideki rolü, pazarlamanın gelişim süreci, pazarlama fonksiyonları, pazarlama planlaması süreci, pazarlama araştırmaları, tüketici pazarları, endüstriyel pazarlamaya ilişkin genel bilgiler.

Haftalık Ders Konuları

1İş Hukuku kavramı, Doğuşu,
2Hukuk sistemindeki yeri. İlkeleri ve Kaynakları.
3Türk iş hukukunun gelişimi ve kanuni çerçevesi,
4İş kanununun uygulama alanı,
5İşçi sağlığı ve iş güvenliği,
6Modern Pazarlamanın Gelişimi, Marka Kavramına Giriş,
7Vize
8Marka İle İlgili Kavramlar, Marka Kişiliği, Marka İmajı, Marka Tercihi, Marka Sadakati,
9Marka Yönetiminde Çevresel Koşullar (Pazar Yapısı, Rekabet Koşulları, Tüketici Yapısı, Küreselleşme ve Marka İlişkisi)
10Marka Tanıtımı ve Bilinirliliği, Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka (Reklam-Halkla İlişkiler- Müşteri İlişkileri Yönetimi- Sosyal Sorumluluk…
11İşletme biliminin ve işletmelerin ekonomik sisteme katkılarını anlatmak, insanların gereksinmelerini, bunlar sonucunda ortaya çıkan talep ve arz kavramını ve işletmeler için anlamını açıklamak, pazarlamanın konusu ve ekonomideki rolü, pazarlamanın gelişim süreci, pazarlama fonksiyonları, pazarlama planlaması süreci, pazarlama araştırmaları, tüketici pazarları, endüstriyel pazarlamaya ilişkin genel bilgiler,
12Pazar analizi, ürün ve ürünle ilgili temel kavramlar, pazarlama karmasında fiyatın yeri ve önemi, pazarlama kanallarının önemi ve tanımı.
13Reklam ve halkla ilişkiler,
14İşletme ile ilgili temel kavramlar,

Kaynaklar

1-Ders Notları