Ders Planı / REKLAMCILIK VE UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 1.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. NESLİHAN BULUT
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. NESLİHAN BULUT
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrenciler reklamın temel kavramlarını öğrenerek kampanya ve prodüksiyon çalışmlarını teorik ve uygulamalarıyla öğrenmektedir. Reklam sektünde de çalışma imkanı için donanım sağlamaktadırlar.
Dersin İçeriği Reklam ve reklamcılığa ait Kavramlar, karalar ve kurumlar incelenir. Tarihçe, işlev, pazarlama, medya araştırmaları, yaratıcı reklam çeşitleri incelenerek öğrencilerin karşılaştırmalı reklam planları ve reklam kampanyaları hazırlaması irdelenir.

Haftalık Ders Konuları

1İletişim nedir, iletişim süreci nasıl ilerler? Reklam nedir, reklama ait özellikler nelerdir?
2Pazarlama ve pazarlama karması T
35m kavramı nedir? Reklam neden yapılır? Aıda ya da naidas modelleri reklam üzeri inceleme
4Reklamın 4 türü, reklamın fonksiyonları, Reklam türleri, reklamın sınıflandırılması
5Tüketici şekilleri ve hedef kitle Reklam ortamları, reklam hedefe nasıl aktarılır?
6Kampanya . Reklam kampanyası oluşum süreci,
7Araştırma ve durum analiz
8Kampanya amaçlarının saptanması
9ARA SINAV
10Reklam kampanyalarında temel Yaratıcı stratejiler. Araştırma,düşünce,uygulama
11Televizyon reklam film yapım süreci
12Senaryo, storyboard, animatic, fotoboard
13Senaryo çalışmaları, örnek ler üzerinde değerlendirme
14Senaryo çalışmaları, örnekler üzerinde değerlendirme

Kaynaklar

1-REKLAMCILIK (MÜGE ELDEN, FÜSUN KOCABAŞ)

TELEVİZYON REKLAMCILIĞI(DR. AYDIN ZİYA ÖZGÜR)