Ders Planı / TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE LOJİSTİK

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ÇINAR GARİP
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Küreselleşme çabalarına bağlı olarak yoğunlaşan rekabet yarışında işletme organizasyonlarının tümünde yeniden yapılanma süreci başlamıştır. Sürekli değişen şartlarda rekabette başarıya ulaşılması için işletmelerin birinci odağı müşteriler ve onların ihtiyaçlarını ve tercihlerini karşılamak olmuştur. Bu ise ancak üretimde kaliteyi yakalamakla mümkün olabilmektedir. toplam kalite yönetimi de işletmenin üretim kalitesini ve rekabet edebilirliğini arttırmak için kullanılan popüler bir yönetim modelidir. bu yönetim modelinin içeriğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Kalite kavramı ve kalite anlayışının gelişimi. toplam kalite yönetiminin temelleri ve toplam kalite yönetimi tanımı, felsefesi. toplam kalite yönetiminin unsurları ve bu unsurların tek tek incelenmesi. yönetsel kalite fonksiyonlarından toplam kalite planlaması. toplam kalite organizasyonu ve denetlenmesi. toplam kalite yöneitiminde Değişim yönetimi ve işletme kültürü. toplam kalite yönetiminde örgütsel iletişim. toplam kalite yönetimi ve motivasyon. toplam kaliteyönetiminde ekip çalışmaları. insan kaynakları yönetimi ve toplam kalite yönetimine katkısı. işletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin toplam kalite yönetimi açısından incelenmesi. toplam kalite yönetiminin rekabete etkileri ve bu konuda sağladığı avantajlar. kalite güvence sistemleri ve belgelendirme.

Haftalık Ders Konuları

1Kalite kavramı ve kalite anlayışının gelişimi.
2Toplam kalite yönetiminin temelleri ve toplam kalite yönetimi tanımı, felsefesi
3Toplam kalite yönetiminin unsurları ve bu unsurların tek tek incelenmesi.
4Yönetsel kalite fonksiyonlarından toplam kalite planlaması,
5Toplam kalite organizasyonu ve denetlenmesi
6Toplam kalite yöneitiminde Değişim yönetimi ve işletme kültürü
7Toplam kalite yönetiminde örgütsel iletişim
8Toplam kalite yönetimi ve motivasyon
9Toplam kaliteyönetiminde ekip çalışmaları
10İnsan kaynakları yönetimi ve toplam kalite yönetimine katkısı
11İşletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin toplam kalite yönetimi açısından incelenmesi
12Toplam kalite yönetiminin rekabete etkileri ve bu konuda sağladığı avantajlar
13Kalite güvence sistemleri ve belgelendirme
14Genel tekrar

Kaynaklar

1- CANAN TEKİN, BESİM AKIN, VEDAT EROL; Toplam kalite yönetimi ve kalite güvence sistemi, Beta yayınları, İstanbul, 2001. HÜSEYİN DEMİRCİ; Toplam Kalite Yönetimi, Kum Saati Yayınları, İstanbul, 2010.