Ders Planı / REKLAM TASARIMI VE GRAFİK

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. DUYGU AYDIN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders, reklamcılıkla ilgili temel kavram ve terimlerin yanı sıra bir iletişim biçimi olarak reklamın diğer iletişim dallarıyla ilişkisini kurma becerisini öğrenciye kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Reklamcılığa giriş, reklamcılığın tarihçesi,türleri,araştırma yöntemleri.

Haftalık Ders Konuları

1Reklamcılık nedir?
2Reklam'ın dünyada ve türkiyede gelişimi
3reklam grafik tasarım disiplini'nin temel unsurları,renk, çizgi, ton ve şekil gibi...Bu bağlamda logo tasarımı, görsel imge ve grafik tasarımının temel unsurlarının reklam içindeki yeri
4Reklam türleri
5Reklam analizleri
6Reklamcılık alanındaki araştırma yöntemleri
7Tüketici araştırmalarının yanında, reklam öncesi ve sonrası değerlendirme araştırmaları
8Ara sınav
9Şirketlerin; reklam, sektör, ürün, tüketici ve diğer konularda yaptıkları çalışmalar nelerdir?
10Grup çalışmasına giriş (Reklam kampanyası)
11Örnek reklam kampanyası fikirlerinin geliştirilme süreci
12Örnek reklam kampanyası çalışmasının sınanması
13Yaratıcı özet uygulamaları
14Yaratıcı özet uygulamaları

Kaynaklar

Genel İletişim Teknikleri, Reklamcılığa Giriş Ders notları