Ders Planı / ESTETİK VE TASARIM

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜL YAMAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilere, Estetik ve tipografik kurallar çerçevesinde, Grafik İletişimin güçlü ve yapıcılığını sağlamak amacıyla yöntem ve bilgileri öğretmektir.
Dersin İçeriği Estetik kavramı, Sözel ve görsel mesajların etkili ve çekici hale getirmek, ana unsurlar ve görüşler,

Haftalık Ders Konuları

1İletişim nedir?, İletişim kurma nedenleri?,İletişim kategorileri,
2Görsel iletişim, Görsel iletişim ve yazı,Görsel iletişim kavramlarının iredelenmesi
3İşaret nedir? Sembol nedir? Nerelerde kullanılır?İşaret ve sembollerin kullanım amaçları
4İşaretlerle iletişim, Sembollerle iletişim, Sembolik olarak göz ve görsellik
5Tasarım elemanı ve sembolik bir öğe olarak renk, Beyaz, Siyah, Kırmızı, Sarı, Mavi, Yeşil
6Görsel iletişimde algılama ölçütleri, Çağrışım ilişkisi, Görsel algı ve Gestalt
7Algılama ilkeleri, Figür arka plan ilişkisi, Eşbiçimli uygunluk Algısal gruplama , Benzeşme – ayrışma, Sembollerin öyküsü
8Ara Sınav
9Yazı ve grafik tasarım , Tasarlanmış yazının sanatı; Tipografi, İşlevsel boyutuyla Tipografi Kültür olarak Tipografi
10Tasarım süreci, Problemin tanımlanması, Bilgi toplama, Çözüm bulma
11Tasarım ilkeleri; Ton , Renk, Doku, Biçim Ölçü, Yön
12Denge, Orantı ve görsel hiyerarşi, Devamlılık, Bütünlük, Vurgulama
13Tasarımın görselleştirilmesi, Taslak çalışmasının gelişim evreleri, Taslak türleri
14Reklam türleri , Reklamda araştırma ve planlama, Reklam metinleri, Reklamcılık ve sanat, Sayfa ile yazı arasındaki orantılar Kitap,dergi, broşür tasarımında değerlendirme kriterleri

Kaynaklar

Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar)
İletişim ve Garfik Tasarım(Emre Becer)