'Bilmek ve Okumak' Konferansı


"TARMER SEMİNERLERİ"NİN SEKİZİNCİSİ OLAN 

"BİLMEK-OKUMAK" KONULU ETKİNLİĞİN KONUŞMACISI,

YAZAR, ŞÂİR, FİLOZOF HİLMİ OLDU...


BO1.jpg


İstanbul Aydın Üniversitesi Toplumsal Araştırmalar Uygulama Ve Araştırma Merkezi (İAÜ- TARMER) Müdürü Prof. Dr. Mustafa Saim YEPREM moderatörlüğünde TARMER Seminerleri- 8 Değerli Araştırmacı Yazar, Filozof, Şair Üstat Hilmi Yavuz; Bilmek – Okumak (Niçin Okumayı Sevmeyen Bir Toplum Olduk) konulu konferansta İstanbul Aydın Üniversitesi öğrencileri ile bir araya geldi.

Öğrencilerin yanı sıra birçok akademisyenin de dinleyici olarak katıldığı konferansta Hilmi Yavuz konuyla ilgili olarak dört kavrama değineceğini belirterek Mektep, Okul, Talim, Terbiye konularında öğrencilerimizi bilgilendirdi. Öncelikli olarak kavram kargaşasına değinerek geçmişte Mektep olarak bilinen bugün ise okul dediğimiz eğitim kurumunu mektep ile eş anlamlı kabul edilmesinin yanlış olduğunu belirterek. Mektebin Arapça kökenli olarak yazmak anlamını okulun ise okumak kökünden gelerek çok ayrı ifadeleri temsil ettiğini vurguladı.


"MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI DEĞİL,
'MİLLΠÖĞRETİM BAKANLIĞI' OLMALIDIR!"

Talim ve Terbiye konularına değinen Yavuz, Talim' in kökü ilim Terbiyenin ise eğitim olduğunu belirterek geçmişte Maarif Nezareti bugün ise Milli Eğitim Bakanlığı olarak bilinen kurumun Milli Öğretim Bakanlığı olarak doğru ifadeyi karşılayabileceğini açıkladı.


BO2.jpg


"OKUMAYI SEVDİRMENİN YOLU,

        TERBİYEDEN GEÇER!"

Bilmek ve Okumak konularını "Okumayı nasıl sevdiririz?" ve "Okuduğumuz nasıl anlarız?" soruları üzerine yoğunlaşarak aktaran Yavuz; okumayı sevdirmenin yolunun terbiyeden geçtiğini belirtti. "Çocuğun ruh ve estetik terbiyesi olmalı" diyen Yavuz, konferans boyunca estetiğin önemini vurguladı. Buradaki terbiyenin eğitim anlamında olduğunun açıklamasını yapan Hilmi Yavuz, eğitimin en çok aileden başladığı üzerinde durarak "Ben birçok terbiyeyi aile içinde edindim" diyerek samimi bir ifade kullandı.


"KENDİ ÇOCUKLARIMDA DENEY YAPTIM."

Yazmanın okumaya göre önceliği olduğunu aktaran Hilmi Yavuz, psikolojik olarak da insanın yazarken daha dikkatli olduğunu savundu. Bu nedenle Mektep ve Okul kelimelerinin farklı anlamlar ifade ettiğini altını çizerek belirtti. Kendisinin her zaman okuduğundan kısa notlar tutarak ya da okuduğu metnin özetini yazarak tekrar ettiğini belirtirken kendi çocuklarında da bunu denediğini ve başarılı sonuç aldığını anlatan Yavuz, "Okumak dağıtıcı, yazmak toparlayıcı bir işlev görür" diyerek öğrencilere de aynı öğütte bulundu.

Gerek İstanbul Aydın Üniversitesi öğrencileri gerekse akademisyenler tarafından yoğun ilgi gören Hilmi Yavuz, kendisine sorulan soruları yanıtladı. Konferans, İstanbul Aydın Üniversitesi Toplumsal Araştırmalar Uygulama Ve Araştırma Merkezi (İAÜ- TARMER) Müdürü Prof. Dr. Mustafa Saim Yeprem ve İstanbul Aydın Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ali Zaimoğlu'nun günün anısına Hilmi Yavuz'a plaket takdim etmesiyle son buldu.

Programın kaydını  İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN..!

güncelleme: 2.3.2017 16:44