İAÜ PR ATÖLYESİ Öğrencilerinden Türkiye’de İlk Meslek Farkındalığı Projesi

İAÜ PR ATÖLYESİ ÖĞRENCİLERİNDEN

TÜRKİYE'DE İLK MESLEK FARKINDALIĞI PROJESİ

 

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı bünyesinde faaliyet gösteren İAÜ PR Atölyesi öğrencileri, Türkiye'de ilk kez bir öğrenci topluluğu olarak halkla ilişkiler mesleğinin algı sorunu ile ilgili meslek farkındalığı projesi başlattı.

 

Projenin temel problemini orta ve küçük ölçekli işletmelerin halkla ilişkiler mesleğinin farkında olmayışı ve toplumda mesleğin pazarlama, sekreterlik, danışma görevlisi gibi başka mesleklerle karıştırmaları oluşturmaktadır. Mesleğin farkında olanların ise yanlış tanımlaması ve meslek uygulayıcılarını yanlış pozisyonlarda görevlendirmeleri büyük sorun teşkil etmektedir. Bu sebeple İAÜ PR Atölye öğrencileri Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Deniz Akbulut danışmanlığında ilk etapta halkla ilişkiler sektörüne ve kamuoyuna açık mektup yazarak destek istediler. Bunun dışında senaryolar eşliğinde amatör skeçler hazırlayan öğrenciler hazırladıkları video ve görseller ile basit şekilde halkla ilişkiler mesleğinin ne olmadığını anlatmaya çalıştılar.  Program bünyesinde görev yapan diğer öğretim üyelerinin de görüşlerini alan öğrenciler yönettikleri blog ve sosyal medya hesaplarından "Mesleğimin Farkında Ol" sloganıyla kamuoyuna seslendiler.

 

Sosyal medya hesaplarından projeye gelen destek videolarını ve mesajlarını paylaşan İAÜ PR Atölye'nin mesleki farkındalık projesi sektörün öncü dergileri Mediacat ve Marketing Türkiye'de haber olurken aynı zamanda Posta, Milliyet, Hürses, Günboyu ve Medya Haber gibi çeşitli internet gazetelerinde yer aldı.

TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi/ Toksü&Chase Halkla İlişkiler Ajans Başkanı Fügen Toksü, IPRA 2014 Dünya Başkanı Dr. Zehra Güngör, halklailiskiler.com.tr Genel Yayın Yönetmeni Şahnur Karaağaç,  A&B'den İletişim Danışman Editör Selma Serdaroğlu, Niş PR Ajans Başkanı Nesrin Gündüz, Brand İstanbul Ajans Başkanı Hatice Kumalar gibi sektörün önde gelen isimleri ve çeşitli üniversitelerden akademisyenler proje için destek videoları gönderdiler. 

 

Ayrıca Atölye gönüllülerinden Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 4. Sınıf öğrencisi Buğra Tugay Erdoğan, şampiyon olarak altın madalyaya uzandığı Türkiye Açık Kick Boks Şampiyonası'nın madalya törenine çıkarken giydiği t-shirt ile, halkla ilişkiler mesleği hakkında farkındalık yaratmayı amaçlayan "#MesleğiminFarkındaOl" kampanyasına dikkat çekti. Bu sayede kampanya yerel basında ve inernet gazetelerinde haber oldu.

 

Kampanya kapsamında iletişim profesyonellerinden, akademisyenlerden ve öğrencilerden halkla ilişkiler mesleğinin algısı ile ilgili anı, deneyim, mesaj vb. eşliğinde 1 dakikalık video desteği isteyen İAÜ PR Atölye, bu içerikleri "Mesleğimin Farkında Ol" sloganıyla sosyal medya hesaplarından ve bloğundan paylaşıyor. Bu şekilde yaptığı paylaşımlarla projeyi mümkün olduğunca sürdürmek ve konuyu sektör açısından gündemde tutmayı hedefliyor.

 

Ayrıntılı Bilgi İçin:

 

Blog: www.iaupratolyesi.wordpress.com

Facebook: www.facebook.com/iaupratolye

Twitter: www.twitter.com/iaüpratolyesi

İnstagram: www.instagram.com/iaupratolye

Youtube: İAÜ PR Atölyesi

https://www.youtube.com/channel/UCnqDapYKMXGIqF29z384qdA?view_as=subscriber

güncelleme: 11.6.2018 17:00