1 | Modernizm sonrası tiyatro sanatı ve tarihsel öncü akımlar değerlendirilerek çağdaş tiyatro olgusunun nasıl ve neden şekillendiği incelenecektir. |
2 | Antonin Artaud'un Vahşet Tiyatrosu incelenerek Batı dünyasında çağdaş tiyatro sanatı incelenecektir. |
3 | Antonin Artaud'un Vahşet Tiyatrosu incelenerek Avrupa'da gelişmekte olan çağdaş tiyatro anlayışı incelenecektir. |
4 | Antonin Artaud'un Vahşet Tiyatro kavramı incelenerek Avrupa'da gelişmekte olan çağdaş tiyatro anlayışı çeşitli videoları izleyerek ve analiz edilerek incelenmeye devam edilecektir. |
5 | Grotowski'nin Yoksul Tiyatro kavramı incelenerek oyun alanın düzenlenmesi ve oyuncunun ses ve beden eğitiminin geliştirilmesi üzerine değerlendirmeler yapılacaktır. |
6 | Grotowski'nin Yoksul Tiyatro kavramı incelenerek oyun alanın düzenlenmesi ve oyuncunun ses ve beden eğitiminin geliştirilmesi çeşitli videoları izleyerek ve analiz edilerek incelenmeye devam edilecektir. Ek olarak Grotowski'nin tiyatro sonrası dönemi ve içerik arayışları üzerine çalışılacaktır. |
7 | Eugenio Barba ve Tiyatro Antropolojisi incelenerek laboratuar tiyatrosunun amacı ve önemi üzerine çeşitli videolar izlenerek değerlendirmeler yapılacaktır. |
8 | ARA SINAV |
9 | Peter Brook'un Mahabharata oyunu üzerinden kültürler arası kaynaşma olgusu tiyatroda törensellik, sahne, dekor ve dilin işlerini sorgulayan denemeleri çeşitli videolar izlenerek değerlendirilecektir. |
10 | Peter Brook'un Mahabharata oyunu üzerinden kültürler arası kaynaşma olgusu tiyatroda törensellik, sahne, dekor ve dilin işlerini sorgulayan denemeleri çeşitli videolar izlenerek değerlendirilecektir. |
11 | Ariane Mnouschkine ve Theatre Du Soleil'in çalışmaları incelenerek tiyatroda kültürlerarasılık, birlik ve bütünlük (ensemble), göçebelik, doğaçlama gibi kavramların nasıl ifade edildiği ve deneyimlendiği araştırılacaktır. |
12 | Ariane Mnouschkine ve Theatre Du Soleil'in çalışmaları incelenerek tiyatroda kültürlerarasılık, birlik ve bütünlük (ensemble), göçebelik, doğaçlama gibi kavramların nasıl ifade edildiği ve deneyimlendiği araştırılacaktır. |
13 | Tadashi Suzuki'nin tiyatro anayışı, oyunları, Ayaklar'ın Grameri diye adlandırdığı oyunculuk eğitimi, Toga'da kurmuş olduğu tiyatro köyü incelenerek ulaşmayı hedeflemiş olduğu teatral yaşam biçimi değerlendirilecektir. |
14 | Ders konularının genel tekrarı yapılacak ve öğrencilerin dönem içinde izledikleri bir oyunu öğrendikleri kavramlar üzerinden analiz ettikleri değerlendirme yazıları paylaşılacaktır. |