Ders Planı / ÇAĞDAŞ TİYATRO–I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MÜNİP MELİH KORUKÇU
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. SELEN KORAD BİRKİYE
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Günümüz tiyatrosunun temel dinamiklerini anlamak, çağdaş oyun yazarlarının, yönetmenlerinin ve tiyatro topluluklarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak, tiyatronun günümüzdeki işlevine vurgu yaparak, çağdaş tiyatroyu anlamak.
Dersin İçeriği Çağdaş tiyatroya şekil veren gelişmeler ışığında, oyun okumaları ve yorumlamalarıyla günümüz tiyatrosunun temel izleğini oluşturan bilgiler paylaşılır

Haftalık Ders Konuları

1Modernizm sonrası tiyatro sanatı ve tarihsel öncü akımlar değerlendirilerek çağdaş tiyatro olgusunun nasıl ve neden şekillendiği incelenecektir.
2Antonin Artaud'un Vahşet Tiyatrosu incelenerek Batı dünyasında çağdaş tiyatro sanatı incelenecektir.
3Antonin Artaud'un Vahşet Tiyatrosu incelenerek Avrupa'da gelişmekte olan çağdaş tiyatro anlayışı incelenecektir.
4Antonin Artaud'un Vahşet Tiyatro kavramı incelenerek Avrupa'da gelişmekte olan çağdaş tiyatro anlayışı çeşitli videoları izleyerek ve analiz edilerek incelenmeye devam edilecektir.
5Grotowski'nin Yoksul Tiyatro kavramı incelenerek oyun alanın düzenlenmesi ve oyuncunun ses ve beden eğitiminin geliştirilmesi üzerine değerlendirmeler yapılacaktır.
6Grotowski'nin Yoksul Tiyatro kavramı incelenerek oyun alanın düzenlenmesi ve oyuncunun ses ve beden eğitiminin geliştirilmesi çeşitli videoları izleyerek ve analiz edilerek incelenmeye devam edilecektir. Ek olarak Grotowski'nin tiyatro sonrası dönemi ve içerik arayışları üzerine çalışılacaktır.
7Eugenio Barba ve Tiyatro Antropolojisi incelenerek laboratuar tiyatrosunun amacı ve önemi üzerine çeşitli videolar izlenerek değerlendirmeler yapılacaktır.
8ARA SINAV
9Peter Brook'un Mahabharata oyunu üzerinden kültürler arası kaynaşma olgusu tiyatroda törensellik, sahne, dekor ve dilin işlerini sorgulayan denemeleri çeşitli videolar izlenerek değerlendirilecektir.
10Peter Brook'un Mahabharata oyunu üzerinden kültürler arası kaynaşma olgusu tiyatroda törensellik, sahne, dekor ve dilin işlerini sorgulayan denemeleri çeşitli videolar izlenerek değerlendirilecektir.
11Ariane Mnouschkine ve Theatre Du Soleil'in çalışmaları incelenerek tiyatroda kültürlerarasılık, birlik ve bütünlük (ensemble), göçebelik, doğaçlama gibi kavramların nasıl ifade edildiği ve deneyimlendiği araştırılacaktır.
12Ariane Mnouschkine ve Theatre Du Soleil'in çalışmaları incelenerek tiyatroda kültürlerarasılık, birlik ve bütünlük (ensemble), göçebelik, doğaçlama gibi kavramların nasıl ifade edildiği ve deneyimlendiği araştırılacaktır.
13Tadashi Suzuki'nin tiyatro anayışı, oyunları, Ayaklar'ın Grameri diye adlandırdığı oyunculuk eğitimi, Toga'da kurmuş olduğu tiyatro köyü incelenerek ulaşmayı hedeflemiş olduğu teatral yaşam biçimi değerlendirilecektir.
14Ders konularının genel tekrarı yapılacak ve öğrencilerin dönem içinde izledikleri bir oyunu öğrendikleri kavramlar üzerinden analiz ettikleri değerlendirme yazıları paylaşılacaktır.

Kaynaklar

1-Ayşın Candan, Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro
2-Christopher Innes, Avangard Tiyatro
Tiyatro Teorileri kitapları,
Çağdaş oyun yazarlarının oyun tekstleri,
Referans kitaplar