Ders Planı / DANS–II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, DANS çalışmaları ile ilgili temel bilgileri kavrayabilmelerini ve uygulamaları ile ilgili beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Beden koordinasyonu, ritim duygusunun pekiştirilmesine yönelik uygulamalar, özel dans hareketlerinin paylaşımı ve kavramlardan yola çıkarak kareografi hazırlama uygulamaları

Haftalık Ders Konuları

1I. Dönemin devamı olarak dansa hazırlık öncesinde ısınma çalışmalarında, mat üzerinde temel olarak bedensel hareketlerine ek olarak, beden kuvvet egzersizleri, denge egzersizleri ve akrobatik hareketlerle, vücut egzersizlerini içeren hareketlerle dansa hazırlamak amaçlanır. Isınma hareketlerinden sonra modern dansın ve hareketin tiyatrodaki kullanımı üzerine konuşma yapılır. Modern dansın teknik temel hareket koreografilerinden oluşan kombinasyonlar çalışılır.
2Dans kombinasyonlarından dönüşleri, düşüşleri, zıplayışları, kavrayışları içeren hareket koreografilerine farklı müzik ve ritim seçenekleri ile çalışmalarına devam edilir. Kombinasyonları tamamlama, bütünleme, geliştirme üzerine doğaçlama dans çalışmaları yapılır.
3Farklı koreografik dans kombinasyonlarına ek olarak müzik ve tematik konular üzerinden doğaçlama dans çalışmaları yapılır. Bu dans çalışmalarında öğrencilerin doğaçlama olarak dans ettikleri dans varyasyon hareketlerinden yola çıkarak kendi oluşturdukları koreografik yaklaşımları bir araya getirmeleri hedeflenir.
4Dansta yaratım üzerine genel bir değerlendirme konuşması yapılır. Koreografik tasarımlardan yola çıkarak müzik ve belli bir tema eşliğinde kendi koreografilerini oluşturmaları beklenir.
5Dansta yaratım için görsel malzeme olarak kullanılan farklı duygu ve düşünceleri yansıtan fotoğraflardan yararlanılarak, görsel hafızayı da geliştirmeyi hedefleyen doğaçlama dans çalışmaları yapılır.
6Öğrenciler doğaçlama dans çalışmalarından yola çıkarak oluşturdukları koreografilerini müzik ve yararlandıkları malzemelerden de yola çıkarak bir hikaye oluşturarak yaratıcı performans denemeler yaparlar.
7Oluşturdukları dans koreografilerini teknik donanımı da ekleyerek; müzik, ışık, ses ve sahne, dekor, aksesuar kullanım ile tam bir temsil şeklinde dans performanslarını sergilerler. Performansları sonrasında genel teknik değerlendirme yapılarak, dans bilgisini geliştirmeyi hedeflenir.
8ARA SINAV
9Dansın ve hareketin tiyatro üzerindeki etkisi, önemi ve kullanımı üzerine çalışma, görsel izleme ve değerlendirmeler yapılır. Hareket tiyatrosu ve dans tiyatrosunun örneklerini oluşturan görsel videolar izlenerek, dans ve tiyatro ilişkisi üzerine bilgilendirme yapılır. Bu örneklerden yola çıkarak belli teatral temalar üzerinden dans doğaçlama çalışmaları yapılır.
10Teatral hikaye konularını takiben müzik ve dans ilişkisi üzerine dans doğaçlamalarına devam edilir. Doğaçlamalar esnasında belirlenen koreografik tasarımlar, gruplar eşliğinde sergilenir. Aksesuarlarla desteklenerek dans koreografik çalışmalarını çeşitliliğini arttırmak hedeflenir.
11Tiyatro metinlerinden yararlanarak, dansa dönüştürülebilecek sahneler üzerine konuşma ve tartışmalar yapılır. Sahnelerden erkek ve kadın olmak üzere karakterler seçilir ve sahnesel doğaçlama dans performansları yapılır.
12Öğrencilerin kendi aralarında oluşturdukları 3’lü ya da 4’lü gruplarla daha önceden tartışılan tiyatro metinlerinden bir takım sahneler seçilir ve o sahnelerin bedensel kullanımı, duygu durumları üzerinden hareketsel araştırmalar yapılır. Yapılan bu hareketsel yaratımlar koreografik olarak oluşturularak bütünleştirilir.
13Öğrencilerin tiyatro sahnelerinden seçtikleri metinler üzerinden oluşturdukları tasarım çalışmaları müzik eşliğinde sınıfta sergilenir. Mekan kullanımı, ışık, ses, aksesuarlar eklenerek bir dans performansları hazırlamaları hedeflenir.
14Hazırladıkları dans performansları dansın sahneleme geleneğine uygun olarak sahnede icra edilir. Temsiller sonrasında dansın teknik prensiplerini göz önünde bulundurarak genel bir değerlendirme ile dönem sonu kapatılır.

Kaynaklar

1-Isabelle Ginot, Marcelle Michel. La danse au XXe siecle, Larousse
2-John Gray, Alexander Tekniği, İmge yayınları