1 | Kişiselleştirme çalışmaları: Coşku Belleği Tekniği.
Öğrenci, verilen bir karakterin yaşamını, kendi kişisel yaşamındaki karşılıklarını kullanmak suretiyle kişiselleştirerek duygularını harekete geçirmek için Coşku Belleği tekniğini kullanır.
Voynitzki (Vanya Dayı- A. Çehov) – Lady Anne (III: Richard- W. Shakespeare) tiratları üzerinden uygulama. |
2 | Kişiselleştirme çalışmaları: Coşku Belleği Tekniği.
Voynitzki (Vanya Dayı- A. Çehov) – Lady Anne (III: Richard- W. Shakespeare) tiratları üzerinden uygulama. |
3 | Kişiselleştirme çalışmaları: Transfer Tekniği.
Öğrenci, verilen bir karakterin yaşamını, kendi kişisel yaşamındaki karşılıklarını kullanmak suretiyle kişiselleştirerek duygularını harekete geçirmek için Transfer tekniğini kullanır.
Macbeth-1. Katil- 2. Katil (Macbeth- W. Shakespeare) – Lady Macbeth-Haberci-Macbeth (Macbeth- W. Shakespeare) sahneleri üzerinden uygulama. |
4 | Kişiselleştirme çalışmaları: Transfer Tekniği.
Macbeth-1. Katil- 2. Katil (Macbeth- W. Shakespeare) – Lady Macbeth-Haberci-Macbeth (Macbeth- W. Shakespeare) sahneleri üzerinden uygulama. |
5 | İçselleştirme Tekniklerinin Sentezi.
Öğrenci, verilen bir karakteri, İçselleştirme (Verili Koşullar, Verili Olmayan Koşullar, Sihirli Eğer) tekniklerini sentezleyerek oynar.
Hamlet (Hamlet- W. Shakespeare) – Mehmene Banu (Ferhat ile Şirin- N. Hikmet) tiratları üzerinden uygulama. |
6 | İçselleştirme Tekniklerinin Sentezi.
Hamlet (Hamlet- W. Shakespeare) – Mehmene Banu (Ferhat ile Şirin- N. Hikmet) tiratları üzerinden uygulama. |
7 | Kişiselleştirme Tekniklerinin Sentezi.
Öğrenci, verilen bir karakteri, (Gerekçelendirme, Coşku Belleği, Transfer) tekniklerini sentezleyerek oynar.
Lopahin (Vişne Bahçesi- A. Çehov) – İrina (Üç Kızkardeş- A. Çehov) tiratları üzerinden uygulama. |
8 | Kişiselleştirme Tekniklerinin Sentezi.
Lopahin (Vişne Bahçesi- A. Çehov) – İrina (Üç Kızkardeş- A. Çehov) tiratları üzerinden uygulama. |
9 | ARA SINAV |
10 | İçselleştirme ve Kişiselleştirme Tekniklerinin Birlikte Kullanımı.
Öğrenci, verilen bir karakteri, İçselleştirme ve Kişiselleştirme tekniklerini birlikte kullanarak oynar.
Ivanov-Livov (Ivanov- A. Çehov) – Anna Petrovna-Ivanov (Ivanov- A. Çehov) sahneleri üzerinden uygulama. |
11 | İçselleştirme ve Kişiselleştirme Tekniklerinin Birlikte Kullanımı.
Othello-Iago (Othello- W. Shakespeare) – Kadın-Madonna (Ful Yaprakları- C. Canova) sahneleri üzerinden uygulama. |
12 | Eylemde Spontanite çalışmaları.
Öğrenci, eylemlerini, ezbere değil; o anda, orada, var olan etkilere tepki olarak, spontane bir biçimde gerçekleştirmeye çalışır.
Hamlet-Gertrude (Hamlet- W. Shakespeare) sahnesi üzerinden uygulama. |
13 | Karakter Yaratmada Araştırma-Deneyimleme-Gözlem çalışmaları.
Öğrenci, verilen bir karakteri, karakterin içinde bulunduğu sosyal, psikolojik ve fiziksel koşulları incelemek, araştırmak, deneyimlemek ve gözlemlemek suretiyle yaratır.
Helmer-Nora (Nora Bir Bebek Evi- H. Ibsen) sahnesi üzerinden uygulama. |
14 | Karakter Yaratmada Araştırma-Deneyimleme-Gözlem çalışmaları.
Helmer-Nora (Nora Bir Bebek Evi- H. Ibsen) sahnesi üzerinden uygulama. |