1 | Sınav üzerine değerlendirmeler yapılacak. Hikayenin verilmiş koşullarının kavranması ve değerlendirilmesi üzerine çalışılacak. |
2 | Oyuncunun verilmiş koşulları kavraması ve bedenine geçirmesi üzerine çalışmalar yapılacak. Oyuncu içinde bulunduğu alanın koşullarını belirlemeyi, nelerden etkilenebileceğini tespit etmeyi ve kavradığı koşulları imgeleminde oluşturup görererek aksiyona dönüştürmeyi deneyimler. |
3 | Hedef ve diyalog çalışmaları yapılacak. Oyuncular kendilerine verilen spesifik bir hedefi birbirlerine açıkça söylemeden geliştirdikleri taktiklerle amaca ulaşmaya çalışırlar ve sahnede bir hedefe ulaşmak için konuşmanın oyuncunun sahnede yaşadığı hikaye ile kurmak istediği bağlantıyı nasıl derinleştirdiğini deneyimlerler. |
4 | İç dinamiğin oluşturulması, eylemin gerçekleştirilmesi üzerine çalışmalar yapılacak. Bu çalışmada oyuncu farklı hedef ve koşulların sonucu verilen tepkilerde iç dinamiğin nasıl değiştiğini deneyimlemesi hedeflenir. |
5 | Sözün dinamiğinin ortaya çıkarılması üzerine çalışmalar yapacağız. Her oyuncu ifade ettiği bir cümlenin içindeki sözcüklerin dinamiğini fiziksel olarak keşfetemeyi ve deneyimlemeyi amaçlayacaktır. |
6 | Oyuncular tespit ettikleri hedeflerini bedenlerine geçirmek üzerine çalışmalar yapacaktır. Hamlet ve Ophelia’nın istekleri ve içinde bulundukları koşulların oluşturulan gestuslarla bedene geçirilmesi amaçlanmaktadır. |
7 | Oyuncular tespit ettikleri hedeflerini bedenlerine geçirmek üzerine çalışmalar yapmaya devam edeceklerdir. Bu kez Lopahin-Varya (veya Romeo-Juliet sahnesi) sahnesi okunup, hangi tema anlaşıldıysa, o temayla ilgili yazılmış sahne oynanacak, daha sonra bu sahne “Her söz bir hareket içerir” egzersizinin mantığına uyarlayıp tekrar oynanacaktır. Bu kez Lopahin ve Varya'nın istekleri ve içinde bulundukları koşulların bedene geçirilmesi amaçlanmaktadır. |
8 | ARA SINAV |
9 | Oyuncu adaylarının ara sınav performansları değerlendirilecektir. |
10 | Oyuncunun alt metin ve taktikleri kavraması, değerlendirmesi ve bedene geçirmesi üzerine çalışacağız. Oyuncu hem karakterin ne istediğini hem de karşısındakinden ne istediğini tespit etmeyi ve kavradıklarını görerek canlandırmayı deneyimleyecektir. |
11 | Oyuncunun alt metin ve taktikleri kavraması, değerlendirmesi ve bedene geçirmesi üzerine çalışmaya devam edeceğiz. Oyuncu hem karakterin ne istediğini hem de karşısındakinden ne istediğini tespit etmeyi ve kavradıklarını görerek canlandırmayı deneyimleyecektir. |
12 | Dramatik gerilimin kavranması ve bedene geçirilmesi üzerine çalışmalar yapılacak.
Oyuncular verilen bir konu üzerine bir doğaçlama sahne hazırlar ve sahnelerini sınıfla paylaşırlar. Uygulamacı sahneyi izlerken oyuncunun belli anlarda donmasını ve izleyenlerin dramatik gerilim anlarında oyuncunun eylemlerinde neler gördüklerini sorarak hem oyuncunun sahnede hem de izleyenlerin hem fiziksel hem de zihinsel olarak gerilimi deneyimlemelerini sağlayacaktır. |
13 | Dramatik gerilimin kavranması ve bedene geçirilmesi üzerine çalışmalar yapmaya devam edilecektir ve bir önceki hafta çalışılmış olan hikaye uyarlamalarının dönem başından beri işlenen bütün konular üzerinde durularak teknik açıdan geliştirilmesi üzerine çalışılacaktır. |
14 | Son dersimizde yıl içinde çalıştığımız konuların ve pratikte deneyimlediğimiz tekniklerin değerlendirilmesi yapılacaktır. Bir önceki hafta çalışılmış olan hikaye uyarlamalarının dönem başından beri işlene bütün konular üzerinde durularak teknik açıdan geliştirilmesi üzerine çalışılmaya devam edilecektir. |