Ders Planı / MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Doğru iletişim aracına ve doğru hedef kitleye ulaşmak için geliştirilen stratejileri öğretmektir.
Dersin İçeriği Reklam ve medya türleri, medya planlama kavramı ve medya planlama ajansları, temel ölçüm teknikleri ve sektör araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur.

Haftalık Ders Konuları

1Reklam türleri ve tutundurma faaliyetleri
2Medya türleri, radyo-sinema-basın-televizyonun ortak kriterleri ve etkileşimleri,internet, medyanın satış sektöründeki yeri
3Reklamın ve medya planlamasının işlevleri
4Medya planlama nedir?medya planlamada yaşanan problemler
5Medya planlama ajansları ve medya planlamasının pazarlama sektöründeki yeri
6Medya planının aşamaları ve medya planlamasının temel parametreleri
7Medya planlamasında hedef kitle, medya planlamada kullanılan kavramlar,
8Ara sınav - medya planlamada kullanılan terimler ve temel ölçüm teknikleri
9Reklamcılık sektöründe kullanılan belli başlı hedef kitleler, medya planlama ajanslarının kullandığı belli başlı programlar Bütünleşik pazarlama iletişimi modelleri
10Sektör araştırmaları, TV planlama, gazete planlama, dergi planlama, açıkhava planlama
11Çeşitli reklam araçlarının karşılaştırılması
12Medya planını yazmak ve sunmak ,örnek medya planı
13Medya planını yazmak ve sunmak ,örnek medya planı
14Medya planını yazmak ve sunmak ,örnek medya planı medya planı hazırlama

Kaynaklar

1-Jack Z. Sissors&Roger B. Baron “Medya planı nasıl hazırlanır?”,İstanbul,2010
2 Gülbuğ Erol”Reklam ve medya planlamasıİstanbul,2007,
3-Mehmet Özkundakçı”Medya planlama”,İstanbul,2008