Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin Dünyada ve Türkiye’de reklamın gelişimini tarihi bir perspektiften anlamalarını ve günümüzde geldiği noktayı açıklayıp yorumlayabilmelerini, reklam tarihinde önemli rolleri olan reklam ustalarının öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste reklamın ortaya çıkışından itibaren geçirdiği değişimler, reklam ustaları ışığında incelenir. Çeşitli örneklerle ile reklam ustaları ve değişen reklam stratejileri üzerinde durulur.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2Genel Olarak Reklam Tarihi, Kapsam, Sınırlılıklar, Kaynaklar, Anlatım
3Baskı Öncesi Dönem ( - 14.yy)
4Erken Baskı Dönemi (15. yy–18.yy)
5Yayılma Dönemi (1840–1900): Sanayi devrimi ve etkileri
6Bütünleşme Dönemi (1900–1925): Reklam birliklerinin ve derneklerinin ortaya çıkışı
7Bilimsel Gelişme Dönemi (1925–1945): Radyo ve Televizyonun ortaya çıkışı ve etkileri
8Ara sınav
9(1945–1990): Tüketim kültürü, marka iletişimi ve yaşam tarzı tanımlarının ortaya çıktığı dönemler
10Küreselleşme Dönemi (1990-2000): Bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışının ortaya çıktığı dönem
11Dijital Reklamcılığın Doğuşu
12Türkiye’de Reklamcılık – Cumhuriyet Öncesi
13Türkiye’de Reklamcılık – Cumhuriyet Sonrası
14Genel Teorik Değerlendirme

Kaynaklar

1. Koloğlu Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000.
2. Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008.
3. Elden, Müge ;Bakır, Uğur. Reklam Ustaları 1, Detay Yayıncılık, İstanbul, 2014
4. Elden, Müge; Çelik, Murat. Reklam ustaları 2, Detay Yayıncılık, İstanbul, 2014
5. Işıltaş, Serdal. Türkiye’de Reklam Tarihi Gelişimi ve Televizyon Reklam Araştırmaları, Hiper Yayın, 2018