Ders Planı / PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, temel pazarlama ilkeleri, kavramları, pazarlama araçları ve pazarlama çevresi ile ilgili konularda bilgi vermek, pazarlamanın temel ilkelerini çerçevesinde bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini nasıl ve hangi yaklaşımlarla yürütmeleri gerektiğini öğretmektir.
Dersin İçeriği Pazarlama konusu ve kapsamı, Pazarlama karması, Pazarlamada dönüşüm: müşteri odaklılık, Pazarlama yönetim süreci, Pazarlama bilgi sistemi ve pazar araştırması, bütünleşik pazarlama iletişimi, pazarlama yönelimli halkla ilişkiler çalışmaları, reklam-pazarlama ilişkisi, tüketici davranışları, ürün , fiyat, dağıtım kararları hakkında geniş bilgi sunulmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlamaya Giriş, Pazarlama Anlayışı
2Pazarlamayla İlgili Temel Kavramlar, Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi
3Pazarlama Çevresi ve Bilgi Sistemi
4Pazarlama Yönetim Süreci
5Pazarlama Planlama Süreci
6Pazarlama Araştırmaları
7Tüketici pazarları ve tüketicilere pazarlama
8Endüstriyel Tüketicilere Pazarlama
9Pazar bölümleme, konumlandırma
10Pazarlama Karması Unsurları – I (Ürün-fiyat)
11Pazarlama Karması Unsurları -II (Dağıtım Kanalları ve Fiyat Kararlarının Yönetimi)
12Pazarlama Karması Unsurları – III (Pazarlama İletişim Yönetimi)
13Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar – I (Veri tabanlı Pazarlama, İlişkisel Pazarlama, Mikro Pazarlama, Deneyimsel Pazarlama, Yeşil Pazarlama, Sosyal Pazarlama, Eğlence Pazarlaması, Gerilla Pazarlama, Pazarlama Halkla İlişkiler, Sosyal Medya Pazarlaması, Retro Pazarlama vb)
14Ödev-proje sunumları

Kaynaklar

Philip Kotler "Pazarlama 4.0" Optimist Yayınları

Philip Kotler "A'dan Z'ye Pazarlama" MediaCat kitapları

İslamoğlu, A. Hamdi. ‘Temel Pazarlama Bilgisi’, Beta Yayınları, 2009.



İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010.


Ömer Baybars TEK-Engin ÖZGÜL, Modern Pazarlama İlkeleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayını, 2010.



Simon Kingsnorth- DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİSİ Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım, 2022, Nobel Akademik Yayıncılık