Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklam kampanyalarının çeşitli açılardan nasıl analiz edilebileceği konusunda bilgi ve tecrübe kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bir reklam kampanyasının nasıl ve hangi bakış açılarına göre değerlendirileceği, reklam planlaması ve yönetimi, reklam kampanyalarında yaratıcı süreç için gerekli teknikleri kullanarak analitik düşünceye uygun plan yapma ve reklam kampanyası planlama sürecinde çözümler üretme konularını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilginin verilmesi, kaynakların önerilmesi
2Kültürel Bir Hegemonya Aracı Olarak Reklam; Reklamın İşlevi ve Etkisi
3Reklam Yaratıcı Sürecini Oluşturan Unsurlar (Reklamı Bileşenlerine Ayırmak), Reklamda Görsel Algı, Reklamda Anlam ve İdeoloji
4Reklam, Gösterge ve Göstergebilim; Göstergebilime Bakış, Göstergebilimde Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar – Düz anlam, Yan Anlam, Gösteren, Gösterilen, Düzdeğişmece (Metonim), Kodlar, Mit
5Reklam ve Metafor İlişkisi
6Reklam ve Retorik
7Reklamda Çözümleme Yöntemleri: Gösterge-bilimsel Çözümleme - I
8Reklamda Çözümleme Yöntemleri: Gösterge-bilimsel Çözümleme - II
9Ara sınav
10Reklamda Çözümleme Yöntemleri: Toplum bilimsel Çözümleme
11Reklamda Çözümleme Yöntemleri: Marksist/Feminist Çözümleme
12Reklamda Çözümleme Yöntemleri: Anti Ütopik Çözümleme; Sembolik Tüketim Ekseninde Anti Ütopya ve Reklam
13Reklam Çözümlemelerinde Örnek Vakalar: Toplumsal Cinsiyet Örüntüleri, kozmetik reklamları, otomobil reklamları, teknoloji reklamları, saat reklamları, konut reklamları, sigorta reklamları, vb.
14Sunumlar

Kaynaklar

1. Judith Williamson. Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Çev: Ahmet Fethi, Ankara:Ütopya Yayınevi, 2001.
2. Uğur Batı. Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınları, 2010.
3. Müge Elden; Özkan Ulukök ve Sinem Yeygel. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları, 2005.
4. Rengin Küçükerdoğan. Reklam Nasıl Çözümlenir, İstanbul: Beta Yayınları, 2011.
4. Rengin Küçükerdoğan. Reklam Söylemi, İstanbul: Es Yayınları, 2005.
5. Mehmet Rifat. Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2013.
6. İlhami Sığırcı. Göstergebilim Uygulamaları, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2016.
7. Nihan İlhan, Serpil Aygün Cengiz. Reklama Düş Olarak Bakmak: Psikanalitik Bir Okuma, Ankara: Ütopya Yayınları, 2015.