Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklam ürünlerinde sanat eserlerinin kullanımını irdelemek, reklam ve sanat arası yaratıcılık farkını anlamak.
Dersin İçeriği Reklam ürünlerinin irdelenerek sanatla ilişkisinin belirlenmesi, yaratıcılık unsurunun reklam ve sanat üzerindeki etkisi bilinecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Gotik ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
2Klasisizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
3Maniyerizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
4Barok ve reklamcılıktan kullanılan örnekleri
5Romantizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
6Gerçekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
7Arasınav (Vize)
8Dışavurumculuk ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
9Kübizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
10Gelecekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
11Dadaizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
12Sürrealizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
13İzlenimcilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri
14Minimalizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekleri

Kaynaklar

1- John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul: Metis Yayınları, 1986 

2- Selçuk Mülayim, Sanata Giriş, İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi, 1994 

3- Ulufer Teker, Grafik Tasarım Reklam, İzlenim Yayınevi, 2009 

4- İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar, Patates Baskı, 2005 

5- W. Deonna, Sanatta Ritimler ve Kanunlar, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1974 

6- Herbert Read, Sanatın Anlamı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, 1974.