Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste öğrenciler, bir reklam ajansındaki reklam yazma sürecini, başından sonuna kadar yaşayacak; yapacakları çeşitli uygulamalarla da kendi yazım üsluplarını ortaya çıkarabilme fırsatı bulur.
Dersin İçeriği Başarılı reklam metin yazımı için öneriler; reklam metninde uygulama çalışmaları, başlık ve slogan yazım örnekleri ve uygulamaları, reklam metni yazım yaklaşımları örnek ve uygulamaları, reklam metni yazımı anlatım biçimleri örnek ve uygulamaları anlatılır.

Haftalık Ders Konuları

1Yazı, yazılı anlatım ve dil kullanımının önemi
2Yazma eyleminin reklam planlamasında rolü.
3Fikirlerin ve reklam kavramlarının tasalaklaştırılması.
4Özel bir yaratıcı yazı türü olarak reklam metinlerinin incelenmesi
5Reklam yazısının yapısal nitelikleri.
6Medyanın izleyicisine göre yazımın yapısal farklılığı
7Ara sınav. Basın reklam metni
8Film reklam metni
9Radyoda reklam metni
10Dijital medya metni
11İyi reklam yazısı örneklerinin çözümlemeleri.
12Reklam yazma çalışmaları.
13Reklam metninin sunumu
14Uluslararası ve yerel reklam metinleri inceleme ve uygulamaları

Kaynaklar

1-Elden, Müge. Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları, 2000.
2-Serdarlı, Ersel. Reklam Yazmak, Bamm Yayınevi, 2008
3-Hegarty, John. Reklam. Mediacat Yayıncılık, 2014.